• Äldre 28 Aug 09:03
    847 visningar
    12 svar
    12
    847

    kinesiska kalendern!

    Med alla bilder och könstydningar som Läggs upp här så blir jag även lite nyfiken på dem som har barn tidigare och även dem som har fått reda på vilket kön det är som ligger i magen. Men stämmer kinesiska kalendern för er? :)

  • Svar på tråden kinesiska kalendern!
  • Honung­sblomm­an
    Äldre 28 Aug 09:07
    #1

    Den stämde för mig! :)

    Det ska finnas en tråd om detta här på FL, ska se om jag hittar den. Enligt den tråden så verkar det vara mer regel än undantag att den kalendern stämmer.

  • 3skabl­i4
    Äldre 28 Aug 09:27
    #2

    Nej det stämde inte för mig denna gången.


    Men med första barnet stämde det.

  • Äldre 28 Aug 09:41
    #3

    Jag har 4 barn och NEJ det stämmer inte. Jo 1 av 4 stämde men det är inte speciellt imponerande.

  • Swadik­a
    Äldre 28 Aug 09:48
    #4

    Båda döttrarna stämde, är gravid nu och enligt kinesiska kalendern ska det också vara en flicka, så vi får se :)


    Mamma till 2 underbara tjejer
  • Äldre 28 Aug 14:42
    #5
    Honungsblomman skrev 2014-08-28 09:07:32 följande:

    Den stämde för mig! :)

    Det ska finnas en tråd om detta här på FL, ska se om jag hittar den. Enligt den tråden så verkar det vara mer regel än undantag att den kalendern stämmer.


    Hittade en annan tråd också där det stämde för dem flesta! :) lite roligt att höra vad alla andra har fått! Enligt den så väntar jag en flicka nu så ska bli spännande o se om den stämmer då den stämde på vår pojke!
  • Äldre 28 Aug 18:36
    #6

    Ja det har stämt på båda pojkarna, väntar vårt tredje nu och enligt kinesiska kalendern så blir det en flicka - otroligt spännande att se om det stämmer på RUL 8e september! :)

  • Äldre 28 Aug 21:08
    #7
    Sininen83 skrev 2014-08-28 18:36:01 följande:

    Ja det har stämt på båda pojkarna, väntar vårt tredje nu och enligt kinesiska kalendern så blir det en flicka - otroligt spännande att se om det stämmer på RUL 8e september! :)


    Va roligt! Ska ni ta reda på det? :) i vår kommun får man tyvärr inte ta reda på vad det blir :/
  • Äldre 29 Aug 08:40
    #8
    Aliciar skrev 2014-08-28 21:08:16 följande:
    Va roligt! Ska ni ta reda på det? :) i vår kommun får man tyvärr inte ta reda på vad det blir :/
    Numera får man veta här, men inte alltid de vågar säga det om de är osäkra. Men eftersom vi får vårt RUL av vår läkare pga tidigare komplikationer, så hoppar/tror jag att chanserna att han ser könet ökar lite :) Så ja vi ska ta reda på det, 8e september vet vi :D
  • Äldre 29 Aug 08:58
    #9
    Sininen83 skrev 2014-08-29 08:40:30 följande:
    Numera får man veta här, men inte alltid de vågar säga det om de är osäkra. Men eftersom vi får vårt RUL av vår läkare pga tidigare komplikationer, så hoppar/tror jag att chanserna att han ser könet ökar lite :) Så ja vi ska ta reda på det, 8e september vet vi :D
    Okej va spännande o se om det stämmer! Lycka till :) du får gärna uppdatera här sen!
  • Äldre 29 Aug 15:47
    #10
    Aliciar skrev 2014-08-29 08:58:24 följande:

    Okej va spännande o se om det stämmer! Lycka till :) du får gärna uppdatera här sen!


    Absolut :)
  • Äldre 11 Sep 20:36
    #11

    Denna gången stämde detta inte - vi väntar en Pojke! :)

  • Äldre 11 Sep 22:29
    #12
    Sininen83 skrev 2014-09-11 20:36:39 följande:

    Denna gången stämde detta inte - vi väntar en Pojke! :)


    Triss i pojkar! :) all lycka till och tack för du uppdaterade ^^
Svar på tråden kinesiska kalendern!