• Äldre 28 Aug 09:08
    767 visningar
    3 svar
    3
    767

    Ljudlöst och högt

    Har två tjejer födda i november 2013. Ena tjejen jollrar som attans, mkt dadada, mamama, bababa osv.
    Den andra säger inte ett knyst, bara väser (som en tiger, monster) hon har jollrat i drygt en vecka (innan sommaren) ...men inte längre. Vilket gör ont i mammahjärtat då hennes joller var helt underbart!!!
    Hon har efter varje sprut tillfälle (3mån och 6mån) slutat med det hon kunnat innan!

    Är det en fas, eller är det ngt annat? Försökt ta upp det med bvc, men där får jag inte mkt hjälp inte! Så nu vänder jag mig till er! Någon som haft ngt liknande?

    Hon piper och gnäller för ingenting, och detta tär på mig...jätte känslig, om man jämför med hennes syster som kör på. Envis och VILL lära sig saker!

    Hoppas ngn kan lugna mitt hjärta! Och få bort tankar på både det ena och det andra....

  • Svar på tråden Ljudlöst och högt
  • Äldre 28 Aug 10:24
    #1

    Jämför INTE dina barn! Jag har tre barn i åldern 1-6 år. Fullkomligt olika personligheter. Tre olika individer.

  • Äldre 28 Aug 10:38
    #2

    Jag skulle tro att ni fått två olika personligheter bara. En "doer" som håller sig upptagen med vad som finns en bit bort och kanske inte riktigt tänker sig för och en "tänkare" som vill ha koll på det som är närmast för att vara trygg, men som kan ha svårt att få ändan ur vagnen annat än för väldigt speciella saker.

    De är bara nio månader gamla. Vissa barn går så dags, andra har knappt ens en tanke på något mer avancerat än att vända sig till mage. Och språket är likadant. Vissa barn babblar på och pratar helt rent vid två år, andra säger inte ett ljud innan tvåårsdagen men babblar på som om de inte gjort annat när de väl får lust att börja. Ytterligare andra kämpar på men är obegripliga att förstå nästan upp i skolåldern utan att något är fel.

    Det är inget ovanligt att barn backar lite när de får vaccinationerna. Dels för att de kan må lite dåligt av dem i någon dag efter (och inte utför du underverk om du mår dåligt, eller hur?), dels för att de ges i samband med utvecklingssprång då det är normalt att barnen backar kort i utvecklingen innan de går framåt. Att vaccinationerna ska ha skadat endera av barnen är uteslutet. Forskaren som påstod samband med autism visade sig ju ha förfalskat sina resultat och ingen annan lyckades få samma i lika dana studier. Hon blev av med jobb och licens.

    Det finns en fördel med ett barn som är före det andra: man har bara ett barn i taget som är inne i en intensiv fas.

  • Äldre 30 Aug 08:02
    #3

    Det var lika med våra tvillingar men det berodde på att den ena koncentrerade sig på att lära sig allt motoriskt som krypa etc.

Svar på tråden Ljudlöst och högt