• Maliii­n
    Äldre 28 Aug 09:13
    2325 visningar
    8 svar
    8
    2325

    Hur har ni gjort om eran hokus pokus stol?

    Hej! Är intresseras av att se hur era hokus pokus stolat ser ut med ny klädsel? Vill även veta hur ni gjort den:)

    Har fått en ljusblå stol med vit trasig klädsel från 92 skulle jag tro att den är:) men min kusins dotter har bitit sönder klädseln tyvärr för kanske tre år sen:) så vill byta den:) vaxduk har jag läst, men hur syr ni å häftar?:)

  • Svar på tråden Hur har ni gjort om eran hokus pokus stol?
  • Äldre 28 Aug 09:21
    #1

    Kan du inte ta med den till en tapetserare och fråga hur dom skulle gjort och om det är svårt. Låter krångligt om du frågar mig. Men jag är ju helt okunnig vad gäller att sy också. : )

  • Äldre 28 Aug 09:24
    #2

    Det är inte så svårt. :)


     


    Före:




    Efter:



     


     

  • Äldre 28 Aug 09:24
    #3

    Före:




    Efter:


  • Äldre 28 Aug 09:25
    #4

    Jag skruvade bara isär kanterna. Använde vaxduk och häftpistol enbart. Häftade där man senare skruvar tillbaka kanterna. :)

  • Maliii­n
    Äldre 28 Aug 12:19
    #5
    Carina34 skrev 2014-08-28 09:25:53 följande:

    Jag skruvade bara isär kanterna. Använde vaxduk och häftpistol enbart. Häftade där man senare skruvar tillbaka kanterna. :)


    Okej:) tack för bilderna och hur man gör:) blir nog att försöka måste bara hitta en fin vaxduk först:)
  • Äldre 28 Aug 12:33
    #6

    Tänk på att det finns olika sorters vaxduk. Den man oftast har på typ utemöbler, kallas väl PVC? Jag köpte en vaxduk på Åhléns som är lite mer slitstark. Det var akrylatbelagd bomull men kallades vaxduk.

    Jag var lite mer avancerad och sydde nya överdrag och häftade ihop dom efter att jag stoppat in dynorna.

    Före:

  • Äldre 28 Aug 12:33
    #7

    Efter:

  • Äldre 28 Aug 12:38
    #8

    Med mer avancerad menade jag att det kanske var totalt onödigt då de flesta verkar få till det genom att bara häfta dit tyget men jag lyckades inte, det blev bara knöligt och fula hörn för mig

Svar på tråden Hur har ni gjort om eran hokus pokus stol?