• Äldre 28 Aug 10:03
    489166 visningar
    7876 svar
    +1
    7876
    489166

    En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

    En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Öholm
    Äldre 28 Aug 10:21
    #1

    Tummen upp för en positiv omstart!

  • Äldre 28 Aug 10:28
    #2

    jag fick en sådan chock när vågen visade 3,5 kg +.. jag har nog ätit ganska mycket, början var jag hungrig konstant men det har minskat lite så nu får man väl verkligen tänka sig för vad och när man äter. Jag har ett par extra kilon för mycket redan som det är

    illamående har jag bara fått en lite släng av, korta perioder ibland på kvällen. däremot så värker brösten, molande värk och yrsel. Av någon anledning så slår alltid en ordentlig yrsel till när jag är och handlar. Igår t.ex. var jag på ikea och allt bara snurrade.. är det någon annan som upplever samma sak?

    jag tror att det är för att det är så mycket intryck =)

  • Äldre 28 Aug 10:35
    #3

    Jag blir också yr emellanåt men bara när jag reser mig upp snabbt. Är även illamående men bara på en åksjukenivå, men nog så störigt ändå. Tyvärr så är mitt enda trick mot illamåendet att äta... Så får se när jag vågar ställa mig på vågen...

  • Äldre 28 Aug 10:38
    #4

    Härligt med omstart, jag är med!

    Yrsel har jag inte känt. "Bara" ömma (och större!!) boobs, molvärk och illamående. Illamåendet blir allt värre men jag är van... Och har mediciner på lut tills när det blir ohanterbart.

    Ska väga mig igen imorgon men gissar på ett par kg plus. För att jag firat med mat och godis och fastnat i "jag måste passa på medan jag vill äta"-tänket

  • Äldre 28 Aug 10:43
    #5

    Härligt! Jag är med!
    Vilka veckor är ni i nu? Jag är i v 7. Känns sagolikt underbart. Vi kämpade i 15 månader för denna graviditet. Det är vårt andra barn.

  • Äldre 28 Aug 10:44
    #6
    Astilbe skrev 2014-08-28 10:35:31 följande:

    Jag blir också yr emellanåt men bara när jag reser mig upp snabbt. Är även illamående men bara på en åksjukenivå, men nog så störigt ändå. Tyvärr så är mitt enda trick mot illamåendet att äta... Så får se när jag vågar ställa mig på vågen... smile5.gif


    Jag äter också vid illamående men jag äter grönsaker. Förra graviditeten gick jag upp 17 kg och vill hålla mig på max 12 kg den här gången.

    Äter rätt små portioner då jag inte får i mig så mycket åt gången.

    Har även lergigan mot illamåendet och de hjälper lite grann faktiskt
  • Äldre 28 Aug 10:47
    #7
    Elisebet skrev 2014-08-28 10:43:58 följande:

    Härligt! Jag är med!
    Vilka veckor är ni i nu? Jag är i v 7. Känns sagolikt underbart. Vi kämpade i 15 månader för denna graviditet. Det är vårt andra barn.


    Jag går in i v 10 i morgon, vi har försökt i två år så det här är efterlängtat. Var på ultraljud i måndags och såg vårt blivande barn, helt fantastiskt
  • Anonym
    Äldre 28 Aug 10:49
    #8
    Elisebet skrev 2014-08-28 10:43:58 följande:

    Härligt! Jag är med!
    Vilka veckor är ni i nu? Jag är i v 7. Känns sagolikt underbart. Vi kämpade i 15 månader för denna graviditet. Det är vårt andra barn.


    Jag gick in i vecka 8 igår med vårt första barn =) vi ska på inskrivning på tisdagen men jag har nog inte riktigt än förstått att vi faktiskt ska ha barn. jag mår ju relativt bra ändå, trodde jag skulle må sämre vid en graviditet
  • Anonym
    Äldre 28 Aug 10:49
    #9

    Vecka 8+3! Livet leker! :D

  • Anonym
    Äldre 28 Aug 10:51
    #10

    Härligt =)

    Jag mår bra nu, kan bli lite illamående efter vissa mmåltider men inget aallvarligt. Sen är jag väldigtttrött på efm ännu=) går in i v 10 på lördag, så bara 30 v kvar sen haha ;)

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)