• Anonym (STI)

    Fråga om könssjukdommar

    Var till en STI-mottagning och lämnade prover. Sa att jag ville testa för allt.
    Lämnade urinprov och blev "topsad" i penisröret.
    Nu har jag fått svar att jag inte hade Klamydia och inget med Mykoplasma.


    Frågan är nu vad som kan förknippas med den där Mykoplasman?
    Är de någon egen sjukdom eller ett ämne som finns i flera olika sjukdomar?
    Vill ju även att dom kollar tex Gonorré men det gjordes inte eller?

    Varför tar som inte för alla sjukdomar när man kommer dit, speciellt då man ber om det utan bara för det som tycker är vanligast!?
    Skulle jag ha något mer ovanligt så får ja ju inte veta det, och med tiden lär ju det ovanliga blir mer vanligt efter som folk inte testas för det och sprider det vidare.

    Tänker ja konstigt!?


     

  • Svar på tråden Fråga om könssjukdommar
  • Anonym (STI)

    Ingen som har lite mer koll än jag? :)

  • Anonym (Lk)

    Har hört att gonnorre test är riktigt dyrt och det är ovanligt att ha numera, i alla fall i Sverige. Men jag håller med dig, man vet ju aldrig och gonnorre är ju också en sån sjukdom som oftast inte ger några symptom.

    Och folk reser ju över hela världen numera, så man tycker ju att dom borde testa allt när man säger att man haft oskyddat sex.

    Har även hört av min gyn att OM man skulle testas positiv för gonnorre så måste man hiv testas (igen) för att dom två sjukdomarna sprids oftast hand i hand.

  • Anonym (STI)
    Anonym (Lk) skrev 2014-08-29 02:16:23 följande:

    Har hört att gonnorre test är riktigt dyrt och det är ovanligt att ha numera, i alla fall i Sverige. Men jag håller med dig, man vet ju aldrig och gonnorre är ju också en sån sjukdom som oftast inte ger några symptom.

    Och folk reser ju över hela världen numera, så man tycker ju att dom borde testa allt när man säger att man haft oskyddat sex.

    Har även hört av min gyn att OM man skulle testas positiv för gonnorre så måste man hiv testas (igen) för att dom två sjukdomarna sprids oftast hand i hand.


    Självklart är det få i statistiken som tex har Gonorré om man inte testar folk för det. Galet!

    Har testat mig för HIV, och nu Klamydia och den där Mykoplasman (som ja inte jagar va de är) men man kan ju aldrig veta att man är ren om man inte får kolla allt.
    Skyddar mig vanligtvis men har väl gjort något snedsteg någon gång och vill därför kolla upp sig.
Svar på tråden Fråga om könssjukdommar