• Anonym (Lite trött !)

    Hur tänker ni som INTE röstar på SD ?

    I min dotters klass får en kille med adhd inte hjälp då det "saknas resurser ". Min mormor på 90 år tvingas flytta då det läggs ner avdelning pga " att det ej finns pengar ". I mina barns skolor har antal elever per klass ökat markant och undervisningen blivit betydligt sämre då mycket tid och resurser krävs av de nykomna barnen. Det har blivit hårdare klimat i skolan och mer skadegörelse. 

    Jag är lite nyfiken, hur tänker ni som inte röstar på SD, hur tror ni vår framtid kommer bli. Och min andra fråga är var bor ni ? Ser ni de problem som invandringen för med sig och hur är detta tänkt att lösas. 

    Jag är iallafall riktigt trött och arg !

  • Svar på tråden Hur tänker ni som INTE röstar på SD ?
  • Anonym (Beskyll inte)

    Ja alltså jag kan inte tänka mig att rösta på dem för att de uppenbart inte verkar ha alla hästar hemma. En partitopp som springer runt och slåss med järnrör, känns inte helt smart att de ska leda landet.

  • Anonym (Beskyll inte)

    Sen är det väl lite naivt att tro att alla världens problem löses genom att vi minskar invandringen.

  • Anonym (Lite trött !)

    Det är väl en självklarhet att alla världens problem inte kommer lösa sig om man minskar invandringen, men frågan är hur tycker ni att de problem som uppkommer ska lösas ?
    In med ännu fler invandrare eller ?

  • Anonym (stalkad)

    Jag tänker, därför röstar jag inte på SD. 

  • Anonym (never)

    Jag tror inte på att se politik och välfärd svart elr vitt. Som föregående skrivare tror jag inte heller att dom problemen som du ts beskriver kommer att lösas enbart för att vi nekar asylsökanden i Sverige. Vill aldrig beblanda mig bland rasister. SD har historik med bla NSF. Blir riktigt orolig och rädd när man hör folk som köper deras slipade retorik. Det är en mänsklig rättighet att få komma till ett tryggt land om det är en fara för ens liv. Sen tror jag inte att alla som röstar på SD är rasister.

  • Anonym (swerabia)

    Dom tänker inte, det är automatiska känsloreaktioner vi ser på och det finns inga andra partier som vill ta hand om Sverige, men rösta på SD kommer nog många inte göra av ren princip tyvärr.


    Enda chansen Sverige har att överleva är om sd skulle få majoritet och det kommer aldrig (hoppas jag har fel) att hända.


    Så länge så säg bye bye till skola och vård, du får gå privat, det gör jag i alla fall.


    Det kostar men nån service kan man inte längre förvänta sig som svensk här.


     

  • Anonym (stalkad)
    Anonym (swerabia) skrev 2014-08-28 15:12:57 följande:

    Dom tänker inte, det är automatiska känsloreaktioner vi ser på och det finns inga andra partier som vill ta hand om Sverige, men rösta på SD kommer nog många inte göra av ren princip tyvärr.


    Enda chansen Sverige har att överleva är om sd skulle få majoritet och det kommer aldrig (hoppas jag har fel) att hända.


    Så länge så säg bye bye till skola och vård, du får gå privat, det gör jag i alla fall.


    Det kostar men nån service kan man inte längre förvänta sig som svensk här.


     


    Som Nazi-Tyskland. Det är så vi vill ha vårt land alltså? Det är en bra förebild för det är exakt så SD diskuterar. 
  • Anonym (swerabia)
    Anonym (never) skrev 2014-08-28 15:10:50 följande:

    Jag tror inte på att se politik och välfärd svart elr vitt. Som föregående skrivare tror jag inte heller att dom problemen som du ts beskriver kommer att lösas enbart för att vi nekar asylsökanden i Sverige. Vill aldrig beblanda mig bland rasister. SD har historik med bla NSF. Blir riktigt orolig och rädd när man hör folk som köper deras slipade retorik. Det är en mänsklig rättighet att få komma till ett tryggt land om det är en fara för ens liv. Sen tror jag inte att alla som röstar på SD är rasister.


    Jag blir mer orolig när jag ser välfärd förfalla och område efter område omvandlas till obeboeliga ghetton under tiden hjärntvättade stackare svamlas sig blåa i huvudet om rasism och annat skit.


    Senast igår var den en mas som dog i vården för läkaren kunde inte svenska.


    VAKNA, vårt land håller på att gå under under tiden ni håller på mer era skeva ideal och försök till att vara nobla.


     

  • Anonym (swerabia)
    Anonym (stalkad) skrev 2014-08-28 15:14:11 följande:
    Som Nazi-Tyskland. Det är så vi vill ha vårt land alltså? Det är en bra förebild för det är exakt så SD diskuterar. 

    Men så klart är det så, har du fler klyschor att slänga fram?


     

  • Anonym (Lite trött !)

    Jag har väldigt svårt att utläsa något svar på hur problemen ska hanteras i era inlägg. Hur tycker ni som tycker att vår invandring är bra, att problemen ska lösas. För det går ju inte att blunda för problemen längre !!!!

Svar på tråden Hur tänker ni som INTE röstar på SD ?