• Anonym (klump i magen)
    Äldre 28 Aug 15:36
    1851 visningar
    13 svar
    13
    1851

    Hittat kvitto på spa i min pojkväns väska...?

    Eller jag vet inte ens om vi är ihop... Vi var ett par i några år, har ett barn ihop. Separerade men träffas igen, och det är egentligen mest han som velat lappa ihop det. Nu har vi träffats seriöst i flera månader.

    Men min son kom gående med ett kuvert idag, med loggan från ett exklusivt spa där vi varit en gång för längesedan. Den måste legat i hans väska. Kuvertet är tomt och på utsidan står det "Betalt" och ett datum med handskrift...Datumet är för flera veckor sedan.

    Vad tror ni? Jag förstår ju att jag borde fråga honom rent ut, men vet inte ens om jag vill veta. Mina funderingar är; kan det vara en överraskning för mig? Men kuvertet är ju tomt liksom... Kan han ha tagit med någon annan dit? Tjej? Vän?
    Vi har aldrig tagit snacket om vad vi egentligen "är" nu för tiden, så jag antar att varken han eller jag har några skyldigheter... Men ändå?

  • Svar på tråden Hittat kvitto på spa i min pojkväns väska...?
  • Äldre 28 Aug 15:39
    #1

    Alltså, kan ni inte ens prata med varandra är detta förhållande inget ni kommer lyckas lappa ihop!

  • Anonym (det kan ju vara)
    Äldre 28 Aug 15:41
    #2

    en gåva till dig, har du tänkt på det???

  • Anonym (M)
    Äldre 28 Aug 15:41
    #3

    Tycker att du ska sluta fundera och grubbla. Håll bara reda på dina egna intentioner med att ni träffas igen och försöker få det bra. Att hitta ett kvitto från ett spa är INGENTIG! Tycker verkligen inte du ska oroa dig och tar du upp det så kan det nog gå rätt fel. Jag hade blivit knäpp om min partner trott något sådant pga ett kvitto.

  • Anonym (klump i magen) Trådstartaren
    Äldre 28 Aug 15:46
    #4
    Tines skrev 2014-08-28 15:39:41 följande:

    Alltså, kan ni inte ens prata med varandra är detta förhållande inget ni kommer lyckas lappa ihop!


    Vart står det att vi inte kan prata med varandra?
    Anonym (det kan ju vara) skrev 2014-08-28 15:41:06 följande:

    en gåva till dig, har du tänkt på det???


    Tanken har slagit mig ja... Bara det att kuvertet var tomt..
    Anonym (M) skrev 2014-08-28 15:41:59 följande:

    Tycker att du ska sluta fundera och grubbla. Håll bara reda på dina egna intentioner med att ni träffas igen och försöker få det bra. Att hitta ett kvitto från ett spa är INGENTIG! Tycker verkligen inte du ska oroa dig och tar du upp det så kan det nog gå rätt fel. Jag hade blivit knäpp om min partner trott något sådant pga ett kvitto.


    Men ett sådant slags kvitto, på ett exklusivt spa, känns ju inte som någon liten deal heller. Det är ju inget man åker till på vägen hem från jobbet liksom...


  • Anonym (M)
    Äldre 28 Aug 15:53
    #5

    Om han nu är den som är mest drivande för att lappa ihop det, tror du han skulle gå på spa med någon för att vara otrogen i det öppna?

    Min man går på spa säkert tre-fyra gånger om året, ibland med en killkompis ibland med ett helt gäng killar och tjejer blandat.

    Det enda jag tycker du kan göra är att ta en diskussion med honom huruvida ni ses exklusivt nu eller ej, INTE apropå kvittot.

  • Äldre 28 Aug 15:58
    #6

    Antingen bestämmer du dig för att ni ska lappa ihop det och då tar du ett snack med honom om det och frågar hur han känner.

    Eller så ligger ni bara med varandra utan andra förpliktelser. Här måste du bestämma dig för om ni bara ska ligga med varandra eller om det är fritt fram för sex med vem man vill.

    Oavsett så måste du lita på honom. Ja, han har ett kvitto till ett spa som han betalde för länge sen. Till dig? Sin mamma? Syster? Eller en tjej han vill impa på i hopp om antingen ett ligg eller ett seriöst förhållande?

    Bara han vet, så varför inte ge honom kuvertet och säg: Min son hittade detta i din väska, jag visste inte att du gillade spa [le] kanske kan vi gå tillsammans någon gång, bara jag kan fixa barnvakt.
    Då får du troligen reda på vem han varit där med eller till vm han köpt spabesöket åt. Eller så säger han inget alls och då får du välja, fråga rakt ut vem han var där med eller hålla tyst.

  • Anonym (klump i magen) Trådstartaren
    Äldre 28 Aug 16:08
    #7
    Anonym (M) skrev 2014-08-28 15:53:48 följande:

    Om han nu är den som är mest drivande för att lappa ihop det, tror du han skulle gå på spa med någon för att vara otrogen i det öppna?

    Min man går på spa säkert tre-fyra gånger om året, ibland med en killkompis ibland med ett helt gäng killar och tjejer blandat.

    Det enda jag tycker du kan göra är att ta en diskussion med honom huruvida ni ses exklusivt nu eller ej, INTE apropå kvittot.


    Nej, det vore ju så klart lite motsägelsefullt att först anstränga sig för att få tillbaks mig och sedan ta med någon annan till spa. Men jag måste helt enkelt få reda på sanningen.. Funderar på om jag ska låta det gå några dagar först, säger han inget kommer jag aldrig kunna hålla mig från att fråga. Kvittot känns helt enkelt som en för stor grej för att bara strunta i...
    Tjofaderittan hambo skrev 2014-08-28 15:58:19 följande:

    Antingen bestämmer du dig för att ni ska lappa ihop det och då tar du ett snack med honom om det och frågar hur han känner.

    Eller så ligger ni bara med varandra utan andra förpliktelser. Här måste du bestämma dig för om ni bara ska ligga med varandra eller om det är fritt fram för sex med vem man vill.

    Oavsett så måste du lita på honom. Ja, han har ett kvitto till ett spa som han betalde för länge sen. Till dig? Sin mamma? Syster? Eller en tjej han vill impa på i hopp om antingen ett ligg eller ett seriöst förhållande?

    Bara han vet, så varför inte ge honom kuvertet och säg: Min son hittade detta i din väska, jag visste inte att du gillade spa [le] kanske kan vi gå tillsammans någon gång, bara jag kan fixa barnvakt.
    Då får du troligen reda på vem han varit där med eller till vm han köpt spabesöket åt. Eller så säger han inget alls och då får du välja, fråga rakt ut vem han var där med eller hålla tyst.


    Jag vill INTE bestämma framtiden för mig och mitt ex, jag vill för en gångs skull flyta med och känna hur det känns utan att överanalysera allt. Snacket kommer om just det, men inte nu...

    Jag får väl fråga honom när han kommer hem från jobbet...

  • Anonym (*)
    Äldre 28 Aug 16:10
    #8
    Anonym (klump i magen) skrev 2014-08-28 15:46:55 följande:
    Vart står det att vi inte kan prata med varandra?
    Anonym (det kan ju vara) skrev 2014-08-28 15:41:06 följande:

    en gåva till dig, har du tänkt på det???


    Tanken har slagit mig ja... Bara det att kuvertet var tomt..Men ett sådant slags kvitto, på ett exklusivt spa, känns ju inte som någon liten deal heller. Det är ju inget man åker till på vägen hem från jobbet liksom...


    Vad tror ni? Jag förstår ju att jag borde fråga honom rent ut, men vet inte ens om jag vill veta. Mina funderingar är; kan det vara en överraskning för mig? Men kuvertet är ju tomt liksom... Kan han ha tagit med någon annan dit? Tjej? Vän?
    Vi har aldrig tagit snacket om vad vi egentligen "är" nu för tiden, så jag antar att varken han eller jag har några skyldigheter... Men ändå?

    Här får man intrycket av att ni inte pratar om sådant som är viktigt.
  • Anonym (klump i magen) Trådstartaren
    Äldre 28 Aug 16:15
    #9
    Anonym (*) skrev 2014-08-28 16:10:48 följande:
    Vad tror ni? Jag förstår ju att jag borde fråga honom rent ut, men vet inte ens om jag vill veta. Mina funderingar är; kan det vara en överraskning för mig? Men kuvertet är ju tomt liksom... Kan han ha tagit med någon annan dit? Tjej? Vän?
    Vi har aldrig tagit snacket om vad vi egentligen "är" nu för tiden, så jag antar att varken han eller jag har några skyldigheter... Men ändå?

    Här får man intrycket av att ni inte pratar om sådant som är viktigt.
    Njä, vi kan allt prata men väljer att inte göra det just nu. Och en anledning till att jag inte vill fråga är för att det kanske är en överraskning till mig, vore ju så tråkigt att förstöra den isf. Har hintat flera gånger om att jag vill till det spaet...
  • Äldre 28 Aug 16:17
    #10
    Anonym (klump i magen) skrev 2014-08-28 16:15:42 följande:
    Njä, vi kan allt prata men väljer att inte göra det just nu. Och en anledning till att jag inte vill fråga är för att det kanske är en överraskning till mig, vore ju så tråkigt att förstöra den isf. Har hintat flera gånger om att jag vill till det spaet...

    men borde han inte ge presentkortet i kuvertet i såna fall?
    cuz i´m a wild wild bitch.
  • Anonym (klump i magen) Trådstartaren
    Äldre 28 Aug 16:28
    #11
    puss skrev 2014-08-28 16:17:28 följande:

    men borde han inte ge presentkortet i kuvertet i såna fall?
    Vet inte? Har aldrig fått presentkort tidigare men...
  • Äldre 28 Aug 17:07
    #12
    Anonym (klump i magen) skrev 2014-08-28 16:28:10 följande:
    Vet inte? Har aldrig fått presentkort tidigare men...
    Det ska självfallet lugga i kuvertet.
  • Äldre 28 Aug 17:48
    #13

    Börjar försiktigt att prata om spaet och hur mycket du tyckte om det när ni var där tillsammans. Säg att du så gärna vill dit med honom igen men att du hört att det blivit lite sämre och någonstans där kan du ju fråga om han vart där någon mer gång efter det och vad han tycker om att ni åker dit... Säger han att han inte vart där efter ni var där så säg bara "aha jag hittade en kvitto därifrån så trodde du hade vart där"... Då borde du få veta hur det står still med kvittot men du får ju vara beredd på att han tagit någon annan tjej dit eller att du "förstör" din egna överraskning. Hade jag vart du hade jag iallafall försökt ta redan på om han träffar fler eller inte, om inte känslomässigt så för könssjukdomarnas skull ;)

Svar på tråden Hittat kvitto på spa i min pojkväns väska...?