• Rubjan

    Förkylda frun hostade på min mat, vad gör man?

    Hon jobbar i vården, är förkyld, inte jag, frågade om jag vill ha mat och hostade på den. Bad henne att inte hosta på den nästa gång.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Förkylda frun hostade på min mat, vad gör man?
  • fluu

    Har du bacillskräck tar du ny mat, har du inte det eller inser att eftersom hon är din fru och ni troligen har närkontakt i alla fall så lär du ändå blir smittad oavsett om du äter maten eller ej.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Rubjan
    fluu skrev 2014-08-28 19:10:16 följande:
    Har du bacillskräck tar du ny mat, har du inte det eller inser att eftersom hon är din fru och ni troligen har närkontakt i alla fall så lär du ändå blir smittad oavsett om du äter maten eller ej.
    Nej och jag frågade henne snällt, "gör vad du vill förfan" blev svaret
  • Mascaraklumpar

    Hahaha, dina omröstningar får mig alltid att skratta.

    Jag skulle ätit virushostet. Tidigare var jag jättenojjig för sånt där men jag har insett att mitt immunförsvar suger (alternativt är extremt bra som reagerar på minska lilla?), så om någon i min närhet är sjuk så blir jag också sjuk oavsett hur mycket jag försöker undvika det. 

  • The past is now

    Kyss inte, pussa inte, krama inte, knulla inte, hångla inte, gå inte på samma toa, ta inte där hon tagit...nä utrym för jösse namn!

    *ironi* slappna av!!

  • Rubjan

    Vi lär barnen att man ska hålla för när man hostar...................

  • The past is now
    Rubjan skrev 2014-08-28 20:51:03 följande:

    Vi lär barnen att man ska hålla för när man hostar...................


    Virus smittas du av dagligen...jag lovar..
  • Griseknoen35

    Den maten hade jag ätit men maten jag engång inte åt var när jag satt på neonatalen med min minsting i matrummet och det kommer in en annan nyförlöst mamma och lägger av den högsta och "äckligaste" prutten precis vid min tallrik.. Då försvann min lilla aptit för min äckliga Felix frysrätt.

  • Rubjan
    The past is now skrev 2014-08-28 20:52:20 följande:
    Virus smittas du av dagligen...jag lovar..
    Tänkte så med att jag är antagligen redan smittad jag med av dottern men om vi lär barnen att hålla för ska man vara konesekvent
  • The past is now

    Ja visst men du missar min poäng. Men men inget att göra åt.


    Rubjan skrev 2014-08-28 21:05:24 följande:

    Tänkte så med att jag är antagligen redan smittad jag med av dottern men om vi lär barnen att hålla för ska man vara konesekvent


Svar på tråden Förkylda frun hostade på min mat, vad gör man?