• Anonym (Besvi­ken)
    Äldre 28 Aug 19:49
    3575 visningar
    39 svar
    39
    3575

    Min födelsedag imorgon...

    Fan också. Det blir ett sådant år igen. Ett år där maken endast av "plikt" skriver ett grattis till mig på Facebook rent allmänt, för att alla andra gör det. Ingen frukost på sängen, ingen present, ingenting alls, inget litet extra.. Det kommer, som han sa, att vara som vanligt, dvs en vanlig fredag.

    Jag bjöd in på födelsedagsfika (2 väninnor), ingen av dem kommer att komma. Min familj bor för långt bort för att komma. Hade bjudit ner min lillasyster men hon har fotbollsmatch och kan inte missa två matcher på raken (enda målvakten i laget).

    Jag är besviken. Lika besviken på bristen av firande vid jul, påsk, midsommar, barnens födelsedagar, etc.

    Jag blir 24 imorgon men ändå vill jag ha tårta, frukost på sängen, något litet i presentväg, någon god/hemlagat i middag. Är det to much?

  • Svar på tråden Min födelsedag imorgon...
  • Äldre 28 Aug 20:00
    #1

    Nej det tycker jag inte. Jag får presenter, tårta frukost på sängen osv varje år. Vad ger din kille för anledning att inte göranågot speciellt för dig? På din dag?

  • sextio­talist
    Äldre 28 Aug 20:04
    #2

    Åh, det känns så skönt att vi själva inte ha några sådana önskningar när vi fyller år hemma.
    Jag tror inte jag firat många födelsedagar sedan jag flyttat hemifrån (21 år gammal) jo grattis har jag fått och när jag kommit och hälsat på mina föräldrar (fyllde kring påsken för det mesta) så fick jag presenter.

    Jag vet inte om det är för mycket, men personligen tycker jag att firandet av sin egen födelsedag är ganska oviktig när man blivit vuxen. Jämna födelsedagar är en helt annan sak.
    Födelsedagasfirande hör ihop med barn som inte är vuxna tycker jag i varje fall.

    Jag tycker det är skönt att vi inte ha någon födelsedagspress oss vuxna emellan. Men ett grattis brukar jag få och ibland får jag en blomma av sambon

  • Anonym (Besvi­ken) Trådstartaren
    Äldre 28 Aug 20:13
    #3
    Masken84 skrev 2014-08-28 20:00:04 följande:

    Nej det tycker jag inte. Jag får presenter, tårta frukost på sängen osv varje år. Vad ger din kille för anledning att inte göranågot speciellt för dig? På din dag?


    Det är ett kommersiellt jippo tycker han.
  • Anonym (Besvi­ken) Trådstartaren
    Äldre 28 Aug 20:14
    #4
    sextiotalist skrev 2014-08-28 20:04:10 följande:

    Åh, det känns så skönt att vi själva inte ha några sådana önskningar när vi fyller år hemma.
    Jag tror inte jag firat många födelsedagar sedan jag flyttat hemifrån (21 år gammal) jo grattis har jag fått och när jag kommit och hälsat på mina föräldrar (fyllde kring påsken för det mesta) så fick jag presenter.

    Jag vet inte om det är för mycket, men personligen tycker jag att firandet av sin egen födelsedag är ganska oviktig när man blivit vuxen. Jämna födelsedagar är en helt annan sak.
    Födelsedagasfirande hör ihop med barn som inte är vuxna tycker jag i varje fall.

    Jag tycker det är skönt att vi inte ha någon födelsedagspress oss vuxna emellan. Men ett grattis brukar jag få och ibland får jag en blomma av sambon


    Skönt att du ser det så i alla fall. Men jag vill ju göra saker för maken då han fyller år, vill gärna gratta mina syskon, föräldrar, syskonbarn, högtider med något speciellt. Tex en present.
  • Anonym (...)
    Äldre 28 Aug 20:15
    #5

    Usch, vad trist! Jag är själv ingen stor födelsedagsfirare, men finns det en anledning att äta tårta så... :) Och framför allt tycker jag att man ska fira sin partner om man vet att hen verkligen vill bli firad. Även om man inte är så bra på att hitta på presenter så bör man ju kunna ordna en god middag och lite tårta.

  • Anonym (Besvi­ken) Trådstartaren
    Äldre 28 Aug 20:19
    #6
    Anonym (...) skrev 2014-08-28 20:15:14 följande:

    Usch, vad trist! Jag är själv ingen stor födelsedagsfirare, men finns det en anledning att äta tårta så... :) Och framför allt tycker jag att man ska fira sin partner om man vet att hen verkligen vill bli firad. Även om man inte är så bra på att hitta på presenter så bör man ju kunna ordna en god middag och lite tårta.


    Det får nog bli jag som både får laga middagen och baka tårta om jag känner honom. Han gillar ju inte tårta så för hans del hade jag kunna slippa de men..
  • Anonym (...)
    Äldre 28 Aug 20:19
    #7
    Anonym (Besviken) skrev 2014-08-28 20:13:26 följande:
    Det är ett kommersiellt jippo tycker han.

    När det gäller presenter kan jag hålla med honom. Det tillverkas mycket prylar som aldrig hade gått att sälja om det inte vore för desperata presentköpare. Men äta ska man ju ändå göra.
  • Anonym (Besvi­ken) Trådstartaren
    Äldre 28 Aug 20:22
    #8
    Anonym (...) skrev 2014-08-28 20:19:36 följande:

    När det gäller presenter kan jag hålla med honom. Det tillverkas mycket prylar som aldrig hade gått att sälja om det inte vore för desperata presentköpare. Men äta ska man ju ändå göra.
    Ja men en present behöver inte vara en sak. Det kan ju tex vara ett hemmagjort presentkort på hushållsarbetet, etc.
  • sextio­talist
    Äldre 28 Aug 20:23
    #9
    Anonym (...) skrev 2014-08-28 20:15:14 följande:

    Usch, vad trist! Jag är själv ingen stor födelsedagsfirare, men finns det en anledning att äta tårta så... :) Och framför allt tycker jag att man ska fira sin partner om man vet att hen verkligen vill bli firad. Även om man inte är så bra på att hitta på presenter så bör man ju kunna ordna en god middag och lite tårta.


    Haha, jag verkligen ogillar tårtor, speciellt gräddtårtor.
    Jag tror inte vi har haft tårta någon gång hemma i samband med någon fyllt år, tonåringen har ogillat tårtor lika mycket som vi andra
    Och kladdkaka, inte gott någonstans
  • Anonym (39)
    Äldre 28 Aug 20:32
    #10

    Jag förstår dig, har de senaste åren känt likadant med min familj. Och jag är 39! Fyller mitt i sommaren och ofta är folk upptagna med annat när jag fyller. Sist kom mina föräldrar förbi en stund på förmiddagen, de skulle iväg sen. Med pengar i ett kuvert, inte något fint utan ett vanligt, alltså inget kort eller så. Känns löjligt att gnälla över sånt är ju vuxen men lite besviken kan man bli.

    Min man är däremot bra på det, säger ofta "det behöver inte du göra du fyller ju år idag" så lite firad blir jag. Jag tror förresten att jag lärt mig av honom att göra födelsedagar speciella, var inte bra på det innan. Kanske din kille kan lära sig också :)

Svar på tråden Min födelsedag imorgon...