• Panda79

    Min 8 månaders vill inte sova!

    Min 8 månaders pojke vill helt plötsligt inte gå och lägga sig längre utan gallskriker när man lägger ner honom.Har hela tiden suttit bredvid hans säng och klappat honom på huvudet tills han somnat men det fungerar inte längre helt plötsligt..! Tog upp honom och la honom i sängen bredvid mig men det fungerade inte iheller.Ammade honom 2 gånger och vaggade honom till sömns i min famn till slut.. Känns som man har gått tillbaka till det gamla nu,vill ju att han ska ligga i sin säng och somna där ! Någon som vet varför han helt plötsligt gallskriker när jag lägger honom? Har någon nåt tips? Är detta övergående tro?Vad hade ni gjort? Hjälp!

  • Svar på tråden Min 8 månaders vill inte sova!
  • Penida

    Separationsfasen. Närhet, närhet, närhet är vad som brukar hjälpa. Sluta kämpa emot honom så underlättar du för dig själv.


    Avskyr CIO-metoder
  • Nidasus

    Min son visade sig behöva mer näring. Jag gav mjölk på kvällen men han var hungrig och blev inte mätt på det och fick nog för lite på dagen också då jag höll på med för små smakportioner tror jag såhär i efterhand. När han fick mer mat och en och en halv portion gröt på kvällen slutade han skrika och somnade hyfsat enkelt.

  • Panda79

    Ok ...ja gröt får han innan läggdags och jag ammar honom dessutom innan med så jag tror det är separationsångest..! Eftersom han blir tyst när jag tar upp honom och ammar/ vaggar honom i famnen.Han somnar direkt då,så vi får väl köra så ett tag och prova om några veckor igen att han ska somna själv.

  • Flickan och kråkan

    Som övriga säger - separationsfasen. Det går över av sig själv. Gör inte den här tiden jobbig för dig och ditt barn pga principer. Det kommer att gå över oavsett om du gör det till en kamp eller om du myser med honom till sömns i famnen. Alternativ två är bra mycket trevligare för alla inblandade .

  • Panda79

    Jo det håller jag med om,tänker inte låta honom ligga och skrika utan tar upp honom,ammar honom,vaggar honom lite i famnen så han somnar.

Svar på tråden Min 8 månaders vill inte sova!