• wiizz

    någon dom vart själv de första 2 veckorna med bebis?

    Hej! Det är så här att jag och min man ska ga vårt andra barn i september och vi har bestämt oss för att han inte ska ta ut sina första dagar (ifall allt går bra) pga nytt jobb (vart arbetslös innan) han ska med på fl och hemma någon dag efter. Han lämnar syskon och hämtar på dagis. Känner mig lite nervös. Någon med erfarenhet?

  • Svar på tråden någon dom vart själv de första 2 veckorna med bebis?
  • leexxii

    Hej. Jag var ensam med min son från dag två då vi kom hem från BB. Då var jag ensam dygnet runt pga separation. Det var tuffa dagar och nätter men det funkade. Jag sket i allt vad städ och tvätt var. Jag bara ammade och försökte sova när han sov. Första veckan mådde jag piss pga sömnbrist kronglande amning och separation såklart. Jag tror du kommer fixa det jätte bra, du har gjort det tidigare och har din man hemma på kvällen . De var min första bebis jag vistelse inte alls vad som väntade. Men de gick bra ändå. Ett bra tips är ju att ha matlådor Klara, att göra mat tar tid man inte riktigt har, och en hungrig mamma är häller ingen bra grej :) lycka till!

  • Purlan

    Ja, jag var ensam med både nr 2 och 3 från början och det gick bra. Jag lämnade coch hämtade på dagis direkt ned trean och nästan direkt med tvåan. Om förlossningen blir normal och du och bebisen mår som ni ska tror jag ni fixar det galant. Det är värre att få barn nr 1

  • Alexi

    Planera för hur ni gör om storasyskonet är sjukt. Och om du typ blir snittad och knappt kommer ur sängen.

  • Hamboist

    Jag var själv med nr två efter två dagar, storasyster gick inte på dagis utan var också hemma. Första dagen var en smärre chock, men man kommer in i det väldigt fort, redan andra dagen var mycket mycket lättare. Storasyster sömnvägrar på middagen, så när jag slutade kämpa med det och accepterade en övertrött tvååring på eftermiddagen blev allt mycket lättare. Den tiden lades på nått mycket roligare. Du märker fort vad som funkar och inte.

Svar på tråden någon dom vart själv de första 2 veckorna med bebis?