• Anonym (mixedfeelings)

    bästa vännen säger att jag inte FÅR ge barnet det namnet!!

    Hon är min bästa vän och då jag sa att jag ville döpa min kommande dotter till ett visst namn så säger hon att det får jag absolut inte göra!. Punkt slut liksom. För att hennes sambos ex heter så.

    Vilket dilemma! Det är det perfekta namnet i mina ögon! Det är mitt barn! Jag vill ha det namnet. Det har en särskild betydelse för mig.

    Åsikter?

  • Svar på tråden bästa vännen säger att jag inte FÅR ge barnet det namnet!!
  • Kasperina

    Ditt barn, ditt val. Namnet har en negativ klang för henne, men det får hon helt enkelt försöka komma över. Om det fortfarande är aktuellt när du får en dotter. Oftast är man ju två som ska vara överens om namnet

  • Inte jag

    Låt inte henne bestämma över ditt val av namn. Vill du döpa ditt barn till det så gör det!

  • visa0

    Du har ju svarat på frågan själv. Ge barnet det namn DU vill. Hade aldrig låtit en väninna diktera vad jag får och inte får döpa mitt barn till.

  • replica

    Du ska väl skita i vad hon vill. Det är DITT/ERT barn och DU/NI bestämmer barnets namn - ingen annan!


    "Practise makes perfect"
  • Anonym (mixedfeelings)

    Skönt att höra att jag inte är ute på fel bana. Jag kan säga att jag hajjade till på hennes tvära sätt i frågan.

    Kan förstå om det är en känslig sak för henne. Och kände min smått okänslig som ändå struntade i det.

    Men det handlar inte om ett litet beslut. Så hon får nog helt enkelt bita ihop.

  • Anonym (m)

    ska hon undvika alla i landet som råkar heta som sambons ex?  nej hon får försöka släppa det där 

Svar på tråden bästa vännen säger att jag inte FÅR ge barnet det namnet!!