• Anonym (En)

    Jag begriper inte hur ni bär er åt för att bli gifta, snälla säg mig!

    Jag behöver lära mig av er som lyckas bli gifta, för jag lyckas aldrig komma dit. Är nu 35 år och har inte ens lyckats bo sambo med någon kille nån gång. Skäms jättemycket över detta, men mina relationer kommer liksom aldrig till den punkten.

    Jag är inte den som propsar på att flytta ihop, skaffa barn eller gifta mig utan vill att det ska vara ett gemensamt beslut (är dessutom traditionell och vill att killen föreslår det).

    Jag har haft två relationer på två år vardera, en på åtta år och en på ett år. Däremellan en massa dejter.

    Berätta gärna vad det är för magiskt ni gör som får killarna att vilja ta det vidare till nästa punkt.

  • Svar på tråden Jag begriper inte hur ni bär er åt för att bli gifta, snälla säg mig!
  • Inte jag

    Jag är 30 och aldrig haft en pojkvän. Usch känner mig stressad när alla i min ålder gifter sig och skaffar barn

  • Anonym (En)
    Inte jag skrev 2014-08-29 00:04:48 följande:

    Jag är 30 och aldrig haft en pojkvän. Usch känner mig stressad när alla i min ålder gifter sig och skaffar barn


    Jag tänkte inte alls så när jag var i din ålder, men nu är det påtagligt. Det är inte alls kul att vara ensam kvar.

    Hur kommer det sig att du aldrig har haft en pojkvän? Har du dejtat? Varit kär? Faller du för fel killar, etc?

    Kram!
  • Anonym (inte jag heller)

    Jag undrar också...men jag tror jag är för självständig och inte så needy..män vill nog känna sig behövda...

  • Inte jag
    Anonym (En) skrev 2014-08-29 00:09:08 följande:
    Jag tänkte inte alls så när jag var i din ålder, men nu är det påtagligt. Det är inte alls kul att vara ensam kvar.

    Hur kommer det sig att du aldrig har haft en pojkvän? Har du dejtat? Varit kär? Faller du för fel killar, etc?

    Kram!
    Jag är överviktig och har varit lite större än alla andra i min ålder sedan lågstadiet. Blev mobbad av killarna i klassen i mellanstadiet som gjort att jag inte litat på killar. Aldrig dejtat, varit kär hur många gånger som helst men aldrig fått några känslor tillbaka. Usch va hemskt det låter. Håller nu på att gå ner i vikt men känner att någon kille måste väl finnas som tycker om mig som jag är.

    Kram
  • Anonym (En)
    Anonym (inte jag heller) skrev 2014-08-29 00:11:51 följande:

    Jag undrar också...men jag tror jag är för självständig och inte så needy..män vill nog känna sig behövda...


    Oj, jag har aldrig reflekterat över det, hur är man om man är needy? Det stämmer nog in på mig också, tror jag iaf. Är väldigt varm och kärleksfull men skulle ju aldrig tjata om att bli gift eller så, har mkt integritet så.
  • Anonym (En)
    Inte jag skrev 2014-08-29 00:13:20 följande:
    Jag är överviktig och har varit lite större än alla andra i min ålder sedan lågstadiet. Blev mobbad av killarna i klassen i mellanstadiet som gjort att jag inte litat på killar. Aldrig dejtat, varit kär hur många gånger som helst men aldrig fått några känslor tillbaka. Usch va hemskt det låter. Håller nu på att gå ner i vikt men känner att någon kille måste väl finnas som tycker om mig som jag är.

    Kram
    Det låter inte alls kul. Tyvärr lever vi i en cynisk värld, jag avskyr det. Blir så ledsen när jag hör sånt här.

    Du är stark som kämpar på med viktnedgången!

    Hur kommer det sig att du inte gett dig på dejting? Har du blivit avskräckt pga andras historier eller är det något annat?
  • Inte jag
    Anonym (En) skrev 2014-08-29 00:19:53 följande:
    Det låter inte alls kul. Tyvärr lever vi i en cynisk värld, jag avskyr det. Blir så ledsen när jag hör sånt här.

    Du är stark som kämpar på med viktnedgången!

    Hur kommer det sig att du inte gett dig på dejting? Har du blivit avskräckt pga andras historier eller är det något annat?
    Jag är väl rädd för att bli ratad. Det är väl något som ligger kvar sedan mobbingen. Har haft lust många gånger att typ göra en profil på en dejtingsida för att testa men det har aldrig blivit av. Nu ska jag börja plugga nästa vecka så kanske träffar någon kille där. =)
  • Anonym (En)
    Inte jag skrev 2014-08-29 00:22:28 följande:
    Jag är väl rädd för att bli ratad. Det är väl något som ligger kvar sedan mobbingen. Har haft lust många gånger att typ göra en profil på en dejtingsida för att testa men det har aldrig blivit av. Nu ska jag börja plugga nästa vecka så kanske träffar någon kille där. =)
    Vad ska du plugga om jag får fråga?

    Jag förstår dig där, har själv en bakgrund som mobbad (dock ej pga vikt då jag alltid varit smal). Barn kan vara riktigt elaka tyvärr. Har du vänner åtminstone?
  • Inte jag
    Anonym (En) skrev 2014-08-29 00:28:17 följande:
    Vad ska du plugga om jag får fråga?

    Jag förstår dig där, har själv en bakgrund som mobbad (dock ej pga vikt då jag alltid varit smal). Barn kan vara riktigt elaka tyvärr. Har du vänner åtminstone?
    Jag ska läsa till gymnasielärare i växjö. =) 

    Även om jag är vän med de flesta av killarna som mobbade mig så sitter det fortfarande kvar i bakhuvudet. Jag har vänner och har fått bättre självförtroende. Jag har fortfarande mina dagar då jag bara gråter. Förlorade min mamma för några år sedan och inser nu att om jag skaffar barn så kommer de aldrig få träffa sin mormor.
  • Anonym (8 år nu)

    Jag mötte min man när jag var i princip 36 och vi gifte oss knappa 2 år senare. Sambo var uteslutet som samlevnadsform så därav giftemålet. Haft flera vänner som gift sig efter 40 också så än hinner du. Du får vara tydlig med att du faktiskt vill gifta dig så vet mannen det från början. Jag var jättetydlig med mycket när jag var med på den dejtingsajt där jag träffade min man. Jag tror det är jätteviktigt för att kunna hitta rätt man man passar ihop med.

Svar på tråden Jag begriper inte hur ni bär er åt för att bli gifta, snälla säg mig!