• Anonym (Ledsen)

    Så ledsen :(

    För ca 3 år sedan fick vi reda på att min man inte kan få barn. I början accepterade jag detta men på senaste tiden har jag känt mig så bitter och arg att i inte ha barn. Det har gått så långt att jag funderar på att lämna honom. Jag vet inte hur jag ska göra. Jag älskar honom men samtidigt så har vi problem i äktenskapet som gör att jag känner mig osäker på att stanna med honom. Jag är mest rädd på att vi kommer skilja oss om några år då det är försent för mig att skaffa barn med någon annan. Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden Så ledsen :(
  • Jag är bara jag

    Donerad sperma? Insemination eller IVF. Jag kan inte få barn med egna ägg,men vi gör ED istället. Finns alltid en utväg!  Glad

  • Anonym (Ledsen)

    Han vill inte ha donerad sperma och adoption tar för långt tid

  • Kina79

    Jag hade lämnat. För mig är ich var barn väldigt väldigt viktigt.
    Jag lämnade min förra sambo nät jag var 22 för att han kom på att han aldrig ville ha egna barn.

    Nu 13 år senare är jag gift ich har tre barn

  • Anonym (M)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-08-29 01:04:02 följande:

    Han vill inte ha donerad sperma och adoption tar för långt tid


    Det låter rätt egoistiskt av honom med tanke på läget...
  • Anonym (nej)
    Anonym (M) skrev 2014-08-29 03:34:55 följande:
    Det låter rätt egoistiskt av honom med tanke på läget...
    Fullt förståeligt. Jag skulle aldrig vilja ha ett barn med någon annans ägg, eftersom det då inte är mitt barn (oavsett vad lagen säger). 
  • Anonym (...)

    Jag hade stannat, men det är för att barn inte är så viktigt för mig. Det är ju det som blir problemet i alla situationer när man frågar vad andra skulle göra... bara du kan bestämma hur viktigt det är för dig att få barn, och vad du är beredd att göra för det. :/

  • Anonym (Överväg alternativen)

    Barn är viktigt för dig, och relationen är dålig. Det talar för att lämna honom.

    Jag älskade min man innan vi fick barn men nu älskar jag honom ännu mer för att han möjliggjorde min dröm att få barn och kärleken till barnen är gränslös. Barnen är hans biologiska barn förvisso.

    Om jag var i din situation skulle jag nog bryta och försöka hitta en ny och om tiden rinner iväg finns möjligheten att skaffa barn i Danmark på egen hand så har du gott om tid att hitta mannen i ditt liv utan att behöva dras med ett jobbigt ex. Jag är själv skilsmässobarn och även om jag tror att jag personligen skulle ha skött en skilsmässa snyggt så vet man aldrig hur ens partner förändras, inte minst när exets nya partner lägger sig i.

    Hur du än gör hoppas jag att du får barn om du känner en stark längtan. Det blir förstås särskilt tufft om du skulle skaffa barn på egen hand men samtidigt underlättar det att du får bestämma allt själv. Har man en stark barnlängtan blir barn ett kärt besvär :)

    Lycka till!

  • nevermind
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-08-29 01:04:02 följande:

    Han vill inte ha donerad sperma och adoption tar för långt tid


    Då är det hans val. Nu får du göra ditt. Jag själv är lyckligt barnfri men jag tror till 110% att du kommer vara helt säker på att du gjorde rätt som lämnade honom, då när du sitter där med din unge i famnen.
    Donerad sperma är bara någon annans gener. Är han så omanlig och fjantig så han inte kan leva med det?
  • Anonym (Någon)

    Det är ju inte garanterat att du får barn även om du lämnar honom. Det kan hända att nästa man du träffar också har svårt att få dig att bli gravid, risken finns. Så tänker att du får väga kärleken till och livet med honom mot att lämna honom och att försöka få barn med någon annan. Men du skriver ju att ni har problem i äktenskapet också. Du kanske ska skriva en lista med för och nackdelar.

Svar på tråden Så ledsen :(