• Anonym (ADHD)
    Äldre 29 Aug 01:14
    525 visningar
    16 svar
    16
    525

    Ska jag kunna få en tjej?

    Hej!


    Jag är en kille som är 18 år. Har nyligen fått en diagnos, ADHD. 


    Hur hade ni reagerat om ni hade träffat en kille som ni var intresserad av, börjat dejta och han hade berättat att han har ADHD?


     

  • Svar på tråden Ska jag kunna få en tjej?
  • Anonym (Glad)
    Äldre 29 Aug 04:00
    #1

    Det ska väl inte ha någon betydelse! Tycker tjejen om dig så ska väl inte det vara något hinder! Finns väl mediciner! Så många som har diagnoser o alla möjliga sjukdomar o depressioner betyder det att de ska förbli ensamma! Lycka till

  • Anonym (ADHD) Trådstartaren
    Äldre 29 Aug 09:04
    #2
    Anonym (Glad) skrev 2014-08-29 04:00:33 följande:

    Det ska väl inte ha någon betydelse! Tycker tjejen om dig så ska väl inte det vara något hinder! Finns väl mediciner! Så många som har diagnoser o alla möjliga sjukdomar o depressioner betyder det att de ska förbli ensamma! Lycka till


    Utåt ser upplevs jag som en helt normal kille. Är inte alls våldsam och skulle aldrig få för mig att slåss bara för att jag blir arg. Skulle heller aldrig t ex kasta en stol i väggen bland folk för att jag är rastlös tycker att något är tråkigt, fast än jag skulle vilja och känner att jag behöver det.  


    Mitt störta problem är att jag har väldigt svårt att koncentrera mig och har svårt att ta och följa instruktioner, kan också vara väldigt slarvig. 


    Utåt sett är jag kanske bara mer snackig, impulsiv och är sällan still. Gemfört med andra. Men ses ändå som en lugn kille.


    Har inte berättat för mina kompisar att jag har ADHD för vill inte att dem ska ändra sätt mot mig. 


    Har haft ett förhållande med en tjej i cirka ett år som tog slut för ett par månader sedan. Det var inga problem där heller. 


    Skälet till att jag frågar är att hade jag träffat en tjej för två år sedan som hade sagt att hon har ADHD så hade jag blivit skrämd och backat. För jag visste inget om diagnosen..  Liksom hade inte velat att hon skulle fått ett dampanfall och börjat slåss och sånt som jag trodde att folk med ADHD gjorde. Såg folk med ADHD som en Pitbull typ. 


    Vill inte precis att tjejer ska se mig sådär. Att vara rädd för mig typ, eller bäst att hålla han lugn... 

  • Äldre 29 Aug 09:10
    #3

    Nä, tror inte det spelar någon roll om man är kär

    MEN ang din slarvighet osv, försök att redan nu skapa dig rutiner som fungerar för dig, lär dig så mycket du kan om vad som fungerar för dig så du kan förmedla det till din framtida tjej.
    Något som nämligen gör de allra flesta galna är när en i familjen bara dräller grejor omkring sig, inte kommer ihåg viktiga saker osv.

    Det finns bra hjälpmedel, antingen appar till tfn eller en handi. Prata med en arbetsterapeut, de har bra idéer och bra koll.

  • Anonym
    Äldre 29 Aug 10:39
    #4

    Har du fått hjälp och /eller mediciner skulle det inte vara nåt problem för mig.

  • Anonym (B)
    Äldre 29 Aug 10:40
    #5

    Jag bryr mig inte. Min man har ADHD.

  • Anonym (ADHD) Trådstartaren
    Äldre 29 Aug 13:08
    #6
    Anonym (B) skrev 2014-08-29 10:40:28 följande:

    Jag bryr mig inte. Min man har ADHD.


    Hur går det för dig? 
  • Anonym (ADHD) Trådstartaren
    Äldre 29 Aug 13:10
    #7
    Tjofaderittan hambo skrev 2014-08-29 09:10:19 följande:

    Nä, tror inte det spelar någon roll om man är kär

    MEN ang din slarvighet osv, försök att redan nu skapa dig rutiner som fungerar för dig, lär dig så mycket du kan om vad som fungerar för dig så du kan förmedla det till din framtida tjej.
    Något som nämligen gör de allra flesta galna är när en i familjen bara dräller grejor omkring sig, inte kommer ihåg viktiga saker osv.

    Det finns bra hjälpmedel, antingen appar till tfn eller en handi. Prata med en arbetsterapeut, de har bra idéer och bra koll.


    Det ända jag kan känna skulle vara jobbigt för en framtida tjej är just min slarvighet.  Men det går ju som du säger att lära sig med att hitta bra rutiner osv
  • Anonym (ADHD) Trådstartaren
    Äldre 29 Aug 13:14
    #8
    Anonym skrev 2014-08-29 10:39:19 följande:

    Har du fått hjälp och /eller mediciner skulle det inte vara nåt problem för mig.


    Det var inget problem med mitt ex hade hon fått reda på idag att jag har ADHD så skulle hon nog bli chockad. 


    Nu bodde vi ju inte tillsammans, men allt gick hur bra som.


    Och i det förhållandet så var det oftast hon som var den slarviga. Och hon har långt ifrån ADHD.

  • Anonym (B)
    Äldre 29 Aug 13:16
    #9
    Anonym (ADHD) skrev 2014-08-29 13:08:49 följande:

    Hur går det för dig? 


    Utmärkt.

    ;)
  • Anonym (ADHD) Trådstartaren
    Äldre 29 Aug 13:17
    #10
    Anonym (ADHD) skrev 2014-08-29 13:08:49 följande:
    Hur går det för dig? 

    Har du någon gång känt att det varit jobbigt? 


    Hur kom han fram det till dig att han har ADHD berättade han det bara så där att jag har ADHD?


     

  • nyans
    Äldre 29 Aug 13:28
    #11

    TS, många med ADHD har förhållanden. A och O är dock att man inte är aggressiv eller våldsam. Men det skriver du att du inte är.

    Dina koncentrationssvårigheter och din "slarvighet" går till viss del att träna bort, eller hitta fungerande rutiner för. Det handlar också om att träffa rätt tjej, som kanske inte heller är så noga med saker eller som är villig "backa upp" dig.

    Vissa tjejer skulle inte passa med dig, helt enkelt. Andra skulle passa som handen i handsken. Men så är det för alla.

  • Anonym (.)
    Äldre 29 Aug 13:34
    #12

    Sök dig till folk som har ADHD. Det finns ju föreningar och kontaktgrupper etc där folk hittar på saker. Där hittar du säkert en tjej med insikt och förståelse (eftersom hon har samma problematik själv).

  • Anonym (B)
    Äldre 29 Aug 13:58
    #13
    Anonym (ADHD) skrev 2014-08-29 13:17:36 följande:

    Har du någon gång känt att det varit jobbigt? 

    Hur kom han fram det till dig att han har ADHD berättade han det bara så där att jag har ADHD?

     


    Nej, jag tycker inte att det är särskilt jobbig. Men han är inte våldsam heller , bara gillar inte sitta still och slarvig mm.

    Han har sagt att han har ADHD efter några veckor.

    Men jag var rätt säker att han hade ADHD efter andra gången vi träffades , så det var ingen nyhet.

    Men det är bra om du är ärlig för början.

    ;)
  • Äldre 29 Aug 14:01
    #14

    Amen sluta! Min bror (20 år) har ad hd och han är världens gulligaste , hans flickvän älskar honom sjukt mycket !han berättar fritt fram att han har ad hd vem bryr sig !!!!!

    Han går inte på medicin eftersom han kör bil och tar han medicin så får han INTE köra .

  • Anonym (Yolo)
    Äldre 29 Aug 14:03
    #15
    Anonym (.) skrev 2014-08-29 13:34:05 följande:

    Sök dig till folk som har ADHD. Det finns ju föreningar och kontaktgrupper etc där folk hittar på saker. Där hittar du säkert en tjej med insikt och förståelse (eftersom hon har samma problematik själv).


    Han är normal varför skulle han gå till folk som just har ad hd !!?? Alla som har ad hd är normala ! Beror bara från person till person om man kan kontrollera det.
  • Anonym (.)
    Äldre 29 Aug 14:38
    #16
    Anonym (Yolo) skrev 2014-08-29 14:03:22 följande:
    Han är normal varför skulle han gå till folk som just har ad hd !!?? Alla som har ad hd är normala ! Beror bara från person till person om man kan kontrollera det.
    Är ADHD normaltillståndet, menar du? Isåfall förstår jag inte problemet med att söka sig till folk med ADHD - de är ju normala...
Svar på tråden Ska jag kunna få en tjej?