• Karin78

    När gör ni första blöjbytet på morgonen ? Före eller efter frukosten?

    Som rubriken lyder när gör ni första blöjbytet på era små?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När gör ni första blöjbytet på morgonen ? Före eller efter frukosten?
  • Birgitta02

    Bytte alltid så fort barnet vaknat. Självklart.

  • LunaLovegood

    Det kan inte vara aptitretande att byta blöja innan frukost...

  • Naaw

    Det beror ju på hur mycket kiss det är i blöjan. Byter knappast en nästan torr blöja. Är den full däremot...

  • vampyria2

    Huä är inte det självklart att det är det första man gör när man vaknar, även om det inte är en massa kiss så har de ändå haft blöjan på sig ett bra tag och man bör tvätta av dem lite med vatten, är ju tok ofräscht annars Kräks

  • Naaw
    vampyria2 skrev 2014-08-29 10:20:29 följande:

    Huä är inte det självklart att det är det första man gör när man vaknar, även om det inte är en massa kiss så har de ändå haft blöjan på sig ett bra tag och man bör tvätta av dem lite med vatten, är ju tok ofräscht annars Kräks


    Haha, va? Mitt barn kan vakna helt torr i blöja ibland. Ofta badar vi på kvällen och vi har inga smutsiga lakan så han är absolut inte ofräsch när han vaknar.
  • fluu

    Vi byter alltid kissig blöja innan vi sätter oss vid bordet.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anneli 87

    Beror väl på hur kissig blöjan är?

    Om den är någorlunda torr byter jag absolut inte! Onödigt att slösa på blöjor så.

    Och badar gör vi på kvällen innan så ofräscht är det ju inte.

  • mammalovis

    Jag byter oftast före frukost då det kan rädda kläderna om det kommer en bajsblöja efteråt som annars inte hinner sugas upp om den är kissig. Ja, ibland läcker ju blöjorna ändå ...  Hon är 15 månader.

    3,5-åringen som befinner sig i gränslandet för att inte ha blöja på natten byts om hon har kissat i den, är den torr tar hon på trosor när hon klär på sig eller går och morgonkissar. Hon sköter ju det själv och säger till. När hon lyckats med 3-4 kissfria mornar i rad ska vi testa utan. Olycka skedde senast i veckan då hon vägrat kissa på kvällen och hade kissat ner sig klockan 6.

  • Dr Mupp

    Självklart före. Även när den var torr för då fick de morgonkissa på toaletten istället. 


    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
Svar på tråden När gör ni första blöjbytet på morgonen ? Före eller efter frukosten?