• Äldre 29 Aug 09:48
    4794 visningar
    4 svar
    4
    4794

    Oönskad av svärdotter

    När min son träffade sin nuvarande fru uppstod nästan omedelbart en ovänskap från min svärdotters sida. Min syster hade uttalat sig om var min son skulle befinna sig en påskdag hos mig eller sin nya flickvän. Jag frågade en gång varför han inte tagit med sig sin lilla dotter när han hade semester och de var i en stuga som ägdes av hennes föräldrar. Sedan dess har det varit fram o tillbaka mellan svärdottern och mig. Hon tog avstånd från hela min sons släkt inklusive hans bror med familj. Och för ett antal år sedan har min son tagit hennes sida och vill inte umgås med mig. När jag varit hos dem har jag fått mejl efteråt vad jag har gjort för fel. Exempel att jag kom för tidigt en gång och svärdottern var inte påklädd utan hade en morgonrock på sig. Jag kom då oanmäld eftersom varje gång jag ringde och frågade om jag fick komma så gick det inte. De har två söner som jag inte träffat nu på 4 år. Resten av hennes släkt tycker om mig liksom hennes syster. Och de försöker ibland tala med dem men får till svar att min son och svärdotter ej vill prata om det. Jag mår förstås jättedåligt av detta och orkar inte försöka för det blir så jobbigt med alla bakslag som det varit. Jag bor inte med min sons pappa vi är skilda sedan 25 år tillbaka och han vill inte blanda sig.Jag har gått till kurator och visat en del email från svärdotter och kuratorn sa att hon är narsiccist (alltså vill ha allt för sig själv och har en överdriven tro på sig själva)..
    Vad ska jag göra, jag mår så dåligt av detta..

  • Svar på tråden Oönskad av svärdotter
  • nozpa
    Äldre 29 Aug 09:59
    #1

    Usch, låter jättetråkigt. Du kan inte på något sätt o vis försöka bygga en relation med din son och dina barnbarn. Svärdottern behöver du inte ha något direkt att göra med.

  • Äldre 29 Aug 10:23
    #2

    Tyvärr vill han inte alls prata med mig och jag har tidigare försökt med att få honom att komma med det går inte. Han har även en dotter sedan tidigare som det också gått så långt att han inte hör av sig till henne heller. Av mail som jag tick av svärdottern när hans dotter var ca 4 år var att hon tyckte att dottern var oupfostrad och det tyckte flera av deras vänner sa hon, Men hon var och är väluppfostrad och vi har mycket kontakt, det har vi haft hela tiden fast svärdottern tyckte att min kontakt med dottern skulle gå över sonen och han skulle tala med dotterns mamma vid mina möten med dottern.

  • Äldre 29 Aug 11:27
    #3

    Hej!

    Jag känner igen mig i det du skriver men då är det min pappas sambo som beter sig på det sättet. Hon passar också in på beskrivningen av en narcissist. Jag får också långa mail om vad jag/vi har gjort fel när vi har träffats. Hon är varken trevlig mot mig eller min man eller våra barn. Det är som att de lever i en bubbla där det är fel på alla andra men inte dem. Det har gått så långt att vi inte ses över huvud taget. Jag har försökt träffa min pappa utan henne, bara nån gång emellanåt, så han får träffa sina barnbarn, och då på neutral mark. Men nu tillåter hon inte det längre. Och han motsätter sig inte. Så vad kan man då göra? Självklart är det himla ledsamt. :(
    Tycker du ska vara tydlig med vad du tycker men samtidigt försöka undervika konfliker, för det ger bara sådana människor vatten på deras kvarn. Dessutom så kan man ju aldrig vinna, för de vrider ju och vänder på allt så man blir knäpp i huvudet. Men låt din son veta att du finns där och att du saknar dina barnbarn. Kanske inga bra råd.. jag vet inte.. Det är jättesvårt...

  • Äldre 2 Sep 15:29
    #4

    Tack Mor till två döttrar. Tyvärr har jag ju inte träffat min son och barnbarnen på ett antal år. Han är ju på hennes sida så han vill inte träffa mig heller. 

Svar på tråden Oönskad av svärdotter