• Nidasus

    Ekologiskt förkläde med ärmar el motsv mat/kladd-skydd

    Jag söker med ljus och lykta efter en ekologisk variant på spill-skydd när bebisen börjar äta mat. Jag har hittat det här www.laplandecostore.se/haklappar-forkladen/forkladen/ekologiskt-forklade-med-arm-rott.html och det är precis ett sådant jag söker eller liknande men det finns ju inte för bebisar! Just nu använder jag en mjuk bomullsnattskjorta bakochfram för att skydda från spill och kladd men jag behöver ju något mer. Det skulle vara perfekt med vaxad bomull med bomullsfrotté på baksidan t.ex. Finns det någon som hittat något bra eller har tips på lösningar? Plast går bort. Små haklappar går bort. Det måste ge skydd på åtminstone axlar men gärna armar också.

  • Svar på tråden Ekologiskt förkläde med ärmar el motsv mat/kladd-skydd
  • mumsigmuffin

    Har du kollat på babyproffsen? Såg flera olika varianter där igår, både tyg, plast och någon slags waxduksliknande :)

  • Nidasus
    mumsigmuffin skrev 2014-08-29 11:46:26 följande:

    Har du kollat på babyproffsen? Såg flera olika varianter där igår, både tyg, plast och någon slags waxduksliknande :)


    Ja tack, men där finns ju bara i plast vad jag kan se...på hemsidan alltså. Jag har inte kollat i butik. Har du ngn länk till ngn i tyg får du gärna posta. :)
  • Nidasus

    Aha Tyvärr känner jag ingen i Växjö som kan kolla åt mig och det känns lite långt att åka. Antar att jag får försöka göra ett eget, när tid medges :-P

Svar på tråden Ekologiskt förkläde med ärmar el motsv mat/kladd-skydd