• Anonym (TS)

    Hur många glas vin eller öl får du i dig under en festkväll?

    På ett snitt, hur många glas på ett ungefär?

    Ni som inte dricker behöver inte skriva det, gällde nu öl o vindrickare.

  • Svar på tråden Hur många glas vin eller öl får du i dig under en festkväll?
  • sextiotalist

    Det beror på hur lång festen är, men en vanlig middag kanske 2-3 glas (modell mindre) vin. Men är det en längre tillställning så kanske det blir ett eller två glas till. Men jag dricker aldrig något med alkohol i efter middagens avslut

  • Dizzi

    Om barnen är med, max två glas vin. Om vi har barnvakt, max 4 glas. Mer än så, så hittar man mig sovande i en soffa...

  • Anonym (öv)

    Öl, inte mer än ett stort glas.
    Vin cirka 3-4 till glas.

    Du då ts, hur mycket dricker du och varför vill du veta?

  • Anonym (C)

    Var på fest förra helgen och fick i mig två Bacardi breezer, en liter vin och två öl. Hade kunnat dricka mer men allt var slut tidigt... Skönt dagen efter - ingen baksmälla! Så mycket som jag drack blir det vanligtvis på en festkväll utan barn.

  • Anonym (...)

    Beror på är det typ parmiddag så dricker jag kanske 3 cider lr 2 glas vin. Är det riktig fest typ ut på krogen kan jag dricka allt från 4 cider till mer lr mindre en hel dunk vin (svagare vin typ 7-8%) beroende på när vi startat festen

  • AngelOfHarlem

    Rödvin kan jag dricka väldigt mycket av utan att bli för full eller må dåligt, så minst en flaska.

    Om jag dricker öl så kanske 5 eller 6 starköl.

  • Anonym (Planering)

    Beror på hur mycket och vad jag ätit den dagen.

    Fest för mig är utan barn och med roligt sällskap ibland med utgång på lokal efteråt.

    Eftersom jag tycker allt slinker ned lika fort oavsett alkoholhalt så brukar jag hålla mig till cider eller ett svagare vin (runt 7-8%). Blandar ibland även starkare vin med dricka så det inte ska vara så starkt (11-13%).

    Undviker helst grogg/drink/snaps osv då jag har en tendens att bli något överförfriskad då.

    Men 1 flaska vin (utblandad 11%)
    Eller 7-8 cider.

  • Anonym (man 180cm 80kg)

    Dricker jag för att bli full blir det ca 15st 50cl 6.0 ...

  • Hejo Svejo

    På krogen dricker jag väl kanske 3-4 dagens (vin blandat med Sprite/vichyvatten), översatt i glas med bara vin är det väl typ 2 glas, gissar jag. Mer än så kan jag inte med. Är väl ute max 2-3 ggr per år.

    I övrigt dricker jag aldrig.

  • Anonym (Kvinna32)

    Vid fest utan barn så dricker jag en flaska vin själv under kvällens gång. Eller 3,4,5 drinkar.

    Det kan bli några glas vin eller några drinkar hemma, och hamnar man på krogen sen så brukar det bli en flaska champagne där.

    Men om barnen är hemma så blir det högst två glas vin under en middag.

Svar på tråden Hur många glas vin eller öl får du i dig under en festkväll?