• Anonym (Skräcken)

    16 åring, otäck?

    Jag har en bonustjej på 16år.
    Hon har blivit allt mer å mer inbunden å håller sej alltid för sej själv.
    När jag å pappan blev ilag för 8år sedan köpte hon gladeligen samma kläder som jag å hade massa kompisar!

    För ca 2år sen började förändringar att ske.
    Hon var med sin mamma till en "spök-talare"(?) sån där seans?
    (om ni förstår vad jag menar?)

    Jag tror det är efter den som hon blev annorlunda.
    Nu har hon nästan inga vänner kvar.
    För någon månad sen tog jag med henne till min väninna som har två tjejer på 14 å 17 år.
    Veckan efter träffade jag väninnan igen å hon berättade att hennes flickor var rädda för min bonus!
    Dom tyckte hon såg ut som ett vandrande lik å pratade bara om döda människor som hon själv kan prata med.
    Visst jag tycker också att hon ser lite speciell ut..
    Smal som en sytråd å väldigt blek med svart smink runt ögonen.
    Pappan har försökt prata lite försiktigt med henne att hon inte behöver ha så mycket svart runt ögonen.

    Borde man gå till bup å be om hjälp....?
    Ibland bara smyger hon runt här i huset å man vet aldrig var hon kan dyka upp.
    En gång skrämde hon mej verkligen så jag höll på å flyga ur sängen..

  • Svar på tråden 16 åring, otäck?
  • Mascaraklumpar

    Verkar hon inte må bra så är det väl jättebra om ni tar henne till en psykolog. Sen tycker jag inte att ni ska lägga er i hennes utseende.

  • Anonym (TV)

    Är hon en skorpion också eller? men hon har sett för mycket på tv, ghost whisper och sånt, hon kommer att växa ifrån det. :) men det kan ta 2-3 år.

  • Chrysabelle

    Det är inte din sambos dotter, det är en demon!

  • Tow2Mater
    Anonym (Skräcken) skrev 2014-08-29 11:58:49 följande:

    Hon har blivit allt mer å mer inbunden å håller sej alltid för sej själv.

    Hon var med sin mamma till en "spök-talare"(?) sån där seans?

    Jag tror det är efter den som hon blev annorlunda.
    Nu har hon nästan inga vänner kvar.

    Dom tyckte hon såg ut som ett vandrande lik å pratade bara om döda människor som hon själv kan prata med.


    Men sätt er ner o prata med henne. Fraga om detta är sant, och se vad hon svarar? Ta upp att ni oroar er for att hon inte verkar ha vänner. Kanske har hon fler "vänner" online än irl?
  • Påven Johanna

    För åtta år sedan var hon ju åtta år. Åttaåringar och sextonåringar skiljer sig hyfsat mycket från varandra på hyfsat många sätt. 

  • Anonym (öh)

    Ni är oroliga över vilket smink hon använder men skänker inte en tanke över hur hon skulle kunna tänkas må.

    FEL:

    -Anna, det ser förjävligt ut med så mycket svart runt ögonen.

    RÄTT:

    -Anna, jag har märkt den senaste tiden att du blivit tystare och inte längre varit ditt gamla vanliga glada jag. Jag blir orolig för dig. Hur mår du egentligen?

Svar på tråden 16 åring, otäck?