• he68

    ADD

    Vad är typiska symptom på barn med ADD?
    Har en tjej på 8 år som
    - seg när det gäller morgonrutiner (tar på sig strumpor och tröja men sen är hon och leker med nånting i sitt rum, då har hon "glömt" vad hon höll på med
    - läxor kommer hem och det är utbrott och diskussioner (för att läxan är tråkig, detta gäller även när det ställs lite krav på att det ex ska städas)
    - hon är ofta i en liten "drömvärld"
    - hon kan när hon är arg stå och gapa om att hon vill dö eller rymma och försvinna.

    Hon klarar skolan okej, kan drömma sig bort där med men inte så mycket som i ettan
    Har kompisar hon leker med, men tar aldrig initiativ till att leka med kompisar hemma utan leker om någon annan frågar eller om vi frågar om hon vill leka med någon.

    Är hon bara en disträ liten tjej eller ska man börja kolla på hjälp nånstans?

  • Svar på tråden ADD
  • Tinnys

    Av just det du berättar tror inte jag att hon har add utan bara har roligare saker för sig.

  • Wadrur

    Min sambos systerson har ADD och jag vet inte riktigt vad som räknas som symptom på det, men han är iaf extremt initiativfattig, "fastnar" vid saker (kan sitta och snurra på en borrmaskin och titta på den timmare om man inte avbryter honom) glömmer saker väldigt fort och lätt, har svårt för teoretiska ämnen med lär sig snabbt praktiska saker.

  • he68

    Tack för era svar. Läste lite om det och en del stämmer in. Blev lite orolig bara då det står att de som har ADD kan bli deprimerade och så när de blir större så man vill ju inte "missa"...hade aldrig hört talas om detta innan jag hörde de prata om det på tv idag och jag kände igen så mycket i vår dotter. Sen är ju en del barn "drömmare" också.

  • he68

    Vår dotter "glömmer" att hon håller på o ta på sig kläder ungefär, glömmer saker i skolan, kommer aldrig ihåg vad de gjort i skolan, drömmer sig iväg i sin egen värld, "lyssnar" inte första gången utan fritidspersonalen har i veckan sagt att de får säga till henne en gång till ( de sa det häromdagen "och inte så att hon inte lyssnar men hon verkar drömma sig iväg")

    Ja de små liven..gissar på att hon är en "drömmare" bara kanske men blev lite nyfiken på detta bara...aldrig hört talas om detta innan alltså

Svar på tråden ADD