• Överväldigad

    Vad om "ingen" skulle rösta resp. "alla" röstade blankt?

    Den stora majoriteten alltså. "Folket". Exkluderar politikerna (för jag antar att de skulle rösta) och eliten (eftersom den nog alltid varit den stora vinnaren).

    Ett tankeexperiment.

    Själv har jag inte kommit på något svar än, men det skall bli intressant att läsa era reaktioner/reflektioner.

    Vad tror ni skulle hända?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-29 17:50
    Kan vara så att jag startade tråden två gånger nu. I denna borde det gå att svara anonymt. Ska testa det. Svara gärna här i så fall. Tror att jag inte tillät anonyma svar i den första.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-29 18:01
    Kommentar till inlägg 1:

    Alla OMVAL skulle sluta med att majoriteten inte röstade/valde blankt. Tack för din input första svarare! :)

    Förutsätter detta alltså.

  • Svar på tråden Vad om "ingen" skulle rösta resp. "alla" röstade blankt?
  • Griseknoen35
    Överväldigad skrev 2014-08-29 18:10:04 följande:

    Det går att svara anonymt här, kära ni. smile1.gif


    Då måste det blivit nått fel för min del... Kan svara anonymt i andra trådar men inte den här :(
  • Anonym (test)
    Griseknoen35 skrev 2014-08-29 18:09:06 följande:

    jag kan inte vara anonym...


    Oops. Går det bara för att jag är trådstartaren? Hur kan jag ändra det i så fall? (Måste jag starta tråden en gång till eller går det att undvika - vet du det?)
  • Överväldigad
    Griseknoen35 skrev 2014-08-29 18:11:13 följande:

    Då måste det blivit nått fel för min del... Kan svara anonymt i andra trådar men inte den här :(


    Sk*t. Kan någon annan testa kanske? Du som läser detta? Come on, vi hjälps åt
  • Aniiee

    Det funkade!


    What is the point of being alive if you don't at least try to do something remarkable?
  • Anonym (hippy)

    äntligen ingen poltik som styr landet, det gör vi själva...

  • Anonym (test)
    Aniiee skrev 2014-08-29 18:30:30 följande:

    Det funkade!


    Snällt av dig, Aniiee! Tack för det!
  • Överväldigad
    Anonym (jag) skrev 2014-08-29 18:42:48 följande:

    I grundlagen står det att jag då övertar makten.


    Grundlagen skulle nog raseras simultant. :) (Alltså den du pratar om. :) ;o))
  • Tow2Mater

    Eftersom Sverige tar in så många invandrare, kommer det alltid att finnas minst en som blivit svensk medborgare, vill rosta, rostar, men inte kan tillräckligt bra svenska eller har tillräckligt bra kunskap om svenskt samhälle for att veta att man kan rosta blankt, så ett parti kommer alltid att få minst en rost. Det finns säkert en matematisk formel for detta som de baserar invandringskvoterna på.

  • Aniiee
    Anonym (test) skrev 2014-08-29 18:44:57 följande:
    Snällt av dig, Aniiee! Tack för det!
    No problem Solig
    What is the point of being alive if you don't at least try to do something remarkable?
  • Anonym (jag)
    Överväldigad skrev 2014-08-29 18:51:51 följande:
    Grundlagen skulle nog raseras simultant. :) (Alltså den du pratar om. :) ;o))
    Efter jag tagit över ja.
  • Överväldigad
    Tow2Mater skrev 2014-08-29 18:52:13 följande:

    Eftersom Sverige tar in så många invandrare, kommer det alltid att finnas minst en som blivit svensk medborgare, vill rosta, rostar, men inte kan tillräckligt bra svenska eller har tillräckligt bra kunskap om svenskt samhälle for att veta att man kan rosta blankt, så ett parti kommer alltid att få minst en rost. Det finns säkert en matematisk formel for detta som de baserar invandringskvoterna på.


    Tror att majoriteten hade tolkat detta som ett ultimat bevis på en skendemokrati, tror du inte det?

    Låter inte hållbart...
Svar på tråden Vad om "ingen" skulle rösta resp. "alla" röstade blankt?