• BengtH

    Finns det par där båda har exakt lika mycket sexlust?

    Efter att ha läst alla bittra trådar om frustrerade män som inte får tillräckligt med sex av sina fruar, så undrar jag om det finns några solskenshistorier, dvs par där båda har exakt lika stort behov av sex.

    Par där båda vill ha lika mycket/lite sex. 

    ...varje dag/vecka/månad/år

    Själv tror jag inte att det finns sådana par, ty det är alltid någon som vill ha lite mer än den andra om än bara en gnutta. Männen vill ha sex oftare just pga kvinnorna har sin mens, huvudvärk, trötthet osv. som drar ner sexlusten.

  • Svar på tråden Finns det par där båda har exakt lika mycket sexlust?
  • Smecker

    Ja det finns det. Alla kvinnor har inte huvudvärk/trötthet, och mens är/kan vara endast ett hinder för vaginalt sex.


    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Snuskig)

    Japp de paren finns. Jag och min man har sex 5-7 dagar i veckan. Och vi är oftast väldigt kompatibla vad gäller lusten. De få dagarna vi inte har sex handlar det om att någon av oss är iväg/ någon av oss eller båda är trötta efter en jobbig dag på jobbet. Mens är inget hinder, antingen kör vi ändå eller kan man använda munnen / händerna.

  • BengtH
    Anonym (Snuskig) skrev 2014-08-29 19:30:44 följande:

    Japp de paren finns. Jag och min man har sex 5-7 dagar i veckan. Och vi är oftast väldigt kompatibla vad gäller lusten. De få dagarna vi inte har sex handlar det om att någon av oss är iväg/ någon av oss eller båda är trötta efter en jobbig dag på jobbet. Mens är inget hinder, antingen kör vi ändå eller kan man använda munnen / händerna.


    Grattis ! Får man fråga hur gamla ni är, har ni barn ?

    Tar ni lika mycket initiativ till sex båda två ?

    Hur tror du att er sexlust kommer att se ut i framtiden ? Tror du att det blir din eller hans sexlust som kommer att dala först ?
  • Anonym (Snuskig)
    BengtH skrev 2014-08-29 19:39:57 följande:

    Grattis ! Får man fråga hur gamla ni är, har ni barn ?

    Tar ni lika mycket initiativ till sex båda två ?

    Hur tror du att er sexlust kommer att se ut i framtiden ? Tror du att det blir din eller hans sexlust som kommer att dala först ?


    Tack;)

    Vi är närmre 30 än 35, varit tillsammans sedan 20-årsåldern och har ett barn.

    Det är nog ganska lika vem som tar initiativ. Oftast bygger vi upp det under dagen på jobbet med snuskiga bilder, filmer, meddelanden.... Sedan blir det en explosion på kvällen:)

    Angående framtiden vet jag inte... Jag hoppas att vi båda kommer vårda vårt förhållande och sexliv så att ingen av oss tröttnar förstås men det är egentligen omöjligt att sia i...
  • BengtH
    Anonym (Snuskig) skrev 2014-08-29 19:46:53 följande:
    Tack;)

    Vi är närmre 30 än 35, varit tillsammans sedan 20-årsåldern och har ett barn.

    Det är nog ganska lika vem som tar initiativ. Oftast bygger vi upp det under dagen på jobbet med snuskiga bilder, filmer, meddelanden.... Sedan blir det en explosion på kvällen:)

    Angående framtiden vet jag inte... Jag hoppas att vi båda kommer vårda vårt förhållande och sexliv så att ingen av oss tröttnar förstås men det är egentligen omöjligt att sia i...
    När jag och min fru var närmre 30 än 35 hade vi sex 2-3 gånger i veckan, jag minns att om vi bara hade haft sex 1 gång i veckan så blev jag sur och besviken, alldeles för sällan tyckte jag då.

    Idag är vi 41 resp. 43 år gamla. Nu räknar jag inte antal gånger i veckan utan antal gånger i månaden. Har vi haft samlag åtmindstone 3 gånger i månaden så är det ofta, annars blir det bara 1 gång i månaden. Jag minns den gamla goda tiden och tänker att jag borde inte ha gnällt över 1 gång i veckan då, om jag bara visste hur framtiden skulle se ut. 
  • Anonym (Snuskig)
    BengtH skrev 2014-08-29 19:57:52 följande:

    När jag och min fru var närmre 30 än 35 hade vi sex 2-3 gånger i veckan, jag minns att om vi bara hade haft sex 1 gång i veckan så blev jag sur och besviken, alldeles för sällan tyckte jag då.

    Idag är vi 41 resp. 43 år gamla. Nu räknar jag inte antal gånger i veckan utan antal gånger i månaden. Har vi haft samlag åtmindstone 3 gånger i månaden så är det ofta, annars blir det bara 1 gång i månaden. Jag minns den gamla goda tiden och tänker att jag borde inte ha gnällt över 1 gång i veckan då, om jag bara visste hur framtiden skulle se ut. 


    Det är inte alltid så lätt det där.... För ungefär ett år sedan hade vi sex kanske 2-3 gånger i veckan och jag minns att han var frustrerad över det, vilket stressade mig en smula. Jag hade ett väldigt jobbigt år och kände verkligen inte att jag orkade så mycket som han ville...

    Sedan vände det, jag hittade lusten igen och vi hittade tillbaka till härligt, snuskigt utforskande sex och vi har lyckats hålla det så, utan ansträngning, bara lust.

    Jag hoppas att du och din fru hittar en balans som känns bra för er båda igen.
Svar på tråden Finns det par där båda har exakt lika mycket sexlust?