• woodridgeemprium

    söker vänner i samma situation

    Hej! Vi är ett par som har velat ha barn i snart 4 år. Vi är 29 respektive 31. Nu har nästan alla våra vänner fått barn. Vi söker därför andra som är i samma situation. Känns inte lika kul att umgås med de vänner där fokus hela tiden ligger på barn! Vi bor i Västergötland! Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-30 14:31
    Någon?!

  • Svar på tråden söker vänner i samma situation
  • Åsa 82

    Här har du oss.. Han 42 och jag 32 år.. Vi har försökt få barn i 5 år, genomgått hormonstimuleringar och IVF.. Känner igen mig i det du skriver att alla vänner får barn..

  • kärolajnan

    Hej hej!

    Jag och min man har också försökt länge utan några resultat. Nu ska vi börja IVF-behandling om ungefär en månad. De flesta av våra vänner har barn och det känns så himla orättvist att det är just VI som är utan. Varför just vi liksom..

    Bor i Bohuslän, i vilken stad/ort bor ni? (Om ni vill säga dvs)

  • Lillajag86

    Jag är 28 år och min sambo är 31. Fick nyligen veta att jag har pco. Sen kommer det även med största sannolikhet bli så att vi får göra IVF med PGD. Vi väntar på att få göra en utredning och tiden går så långsamt... Nästan alla i runtomkring i min ålder har redan barn och många är även inne på sitt andra barn. Känns jobbigt. Speciellt när man ofta får kommentarer på jobbet om att man borde skaffa barn. Orkar inte hålla på och förklara för alla att det inte är så lätt som de tycks tro. Jag kommer från Västra Götaland men bor tyvärr inte där nu.

Svar på tråden söker vänner i samma situation