• Anonym (Oroli­g blivan­de mamma)
    Äldre 29 Aug 19:16
    184 visningar
    3 svar
    3
    184

    Denna oron för missfall

    Har har haft 2 missfall innan eller en druvbörd som upptäckes i v 14 då jag börja blöda. Sen ett missfall då jag börja blöda i v 6 och aldrig utvecklades.

    Nu är jag gravid igen i v 9, var på vul i vecka 6+6 då hjärtat slog och livmoder och allt annat såg normal ut.

    Men jag kan inte varva ner och njuta, varje gång jag går på toa eller känner något rinna så får jag panik, har illamående som kommer och går så känner ju fortfarande av symptom.

    Vet att blir det missfall kan man inget göra. Tänkte mer ifall du finns någon mer som känner samma sak eller har bra historier som det gått vägen för. Vill absolut inte höra något negativt, så bara positiva tankar tack

  • Svar på tråden Denna oron för missfall
  • Äldre 30 Aug 13:07
    #1

    Finns en till liknande tråd idag med exakt samma oro. Kika in där!

  • Äldre 30 Aug 13:14
    #2

    Jag fick två missfall före första barnet och ytterligare ett före andra barnet.
    Jag överlevde tredje graviditeten genom att upprepa "mf-utredning" för mig själv som ett mantra, tanken på att åtminstone kunna göra något om det gick åt skogen igen.
    Tänk så här: Du vet att det inte är druvbörd, och du vet att hjärtat slår, det är alltså inte samma som tidigare, och sannolikheten att du ska råka ut för tre olika typer av missfall på tre graviditeter är så liten att den knappt finns.
    Det är tufft, och det kommer att vara tufft, men det enda man KAN göra är att försöka tänka positivt.

  • Anonym (Oroli­g blivan­de mamma) Trådstartaren
    Äldre 30 Aug 14:04
    #3

    Tack för ditt positiva tänk:) Försöker tänka så med, och att varje dag är närmare att det kommer gå bra.

Svar på tråden Denna oron för missfall