• Anonym (bagerskan)

    Om man bakar tårta och tar med till jobbet, ska man lämna den där sen?

    Hej!

    Jag bakade en tårta och tog med till jobbet idag. Alla kollegor åt och halva tårtan var sedan kvar.

    I helgen ska en enda kollega jobba och jag skar halva kvarvarande tårtan i två bitar. Lämnade ena halvan till helgkollegan och tog andra halvan med mig hem till min dotter som surade hela morgonen för att hon inte skulle få smaka något.

    Nu känner jag mig snål. Borde jag lämnat hela? Jag slutade jobba kl 15 nämligen och de andra slutade kl 16 och var tydligen hemskt sugen på eftermiddagsfika vid 15.30 så de åt upp hela tårtbiten.

    Borde jag lämnat hela? Hur gör ni?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-29 19:21
    Uttryckte mig konstigt: Jag tog alltså hem 25% av tårtan och lämnade 25% till helgkollegan.

  • Svar på tråden Om man bakar tårta och tar med till jobbet, ska man lämna den där sen?
  • Drottningen70

    Ja man lämnar den, om det nu inte är så att man vet att den kommer att stå och förfaras över exempelvis en helg. Då tar man hem den.

  • Anonym (Gigg)

    Jag hade lämnat allt som var kvar, allt annat skulle kännas snålt och helt fel. Och vaddå, ungarna hemma kan väl inte få allt de vill, hela tiden, eller? Dom får väl tårtor vid andra tillfällen. Om du hade haft typ 4-5 barn hemma som skrek efter tårta hade det ju knappast räckt till kollegorna på jobbet. Lär ungen att man kan inte alltid få ta del i allt. Jösses...

  • Anonym (lämnar)

    Ja,man lämnar kvar resten av tårtan om man vet med sig att tårtan annars blir stående kvar över helgen.

  • mimi789

    lämnar! Har man gjort den till jobbet så lämnar man den där. Men ha inte dåligt samvete nu när du gjort det :) bara tänka på nästa gång

  • jenny99

    Mina jobb lämnar vi all tårta på jobbet,blir alltid uppätet.

  • Pascal

    Jag tycker nog att man lämnar kvar det som blir över.
    Det är ungefär samma sak som om man tar med fika hem till någon som man hälsar på och sen när man ska åka hem så tar man med sig dom sista kakorna och halva vetelängden som blev över = snålvarning! Tungan ute

  • Theorese

    Det är helt okej att göra som du gjort, alternativet skulle ju kanske vara att resterna får slängas.

  • Sorbus

    Eftersom det är inför en helg så tycker jag det är rimligt att ta med sig sådant som blivit över och som annars skulle ha blivit dåligt över helgen. Det var trevligt tänkt att lämna till kollegan som skulle jobba helg så det jag tycker det var rätt sniket av kollegorna som redan fått tårta att upp helgkollegans bit faktiskt.

Svar på tråden Om man bakar tårta och tar med till jobbet, ska man lämna den där sen?