• fruktskalet

    MEN VARFÖR BLÖDER JAG?

    Jag är i v 19 nu och blöder. Mycket och färskt.

    Har haft blödningar tidigare v 8 - v 13 och barnmorskan sa att det är normalt och inte farligt så länge det inte kommer klumpar.
    Det slutade blöda men idag har det börjat igen. Mer än tidigare också.

    Har vart på RUL bebisen var perfekt.

    Har inte ont eller något sånt. Bara jävligt ledsen och orolig..

  • Svar på tråden MEN VARFÖR BLÖDER JAG?
  • fruktskalet

    Men om det är ett missfall på g så kan dom ändå inget göra? Så är min tankegång och att om hon är död så är hon död.. :(

  • Darkangel21

    Men åk in bara för att kolla upp dig kanske känns tryggare. be om att få mer tester så du får bättre hjälp?
    Stressar du mycket annars? kanske kroppen sätt att säga att varva ner lite

  • fruktskalet

    Vill helst inte åka till sjukhuset. .

    Nja, har vart en relativt lugn dag på jobbet idag men har lyft mycket tungt, vilket jag gör varje dag men kan det ha med det och göra? Har ju vart blodfri i flera veckor fastän jag gjort samma sak varje dag.

  • moontrip

    Om du har lyft tungt är det nog en mycket god idé att kolla upp så det inte beror på det! Då är det ju läge att sjukskriva sig.

  • Niit88

    Men oj det låter ju inte bra ! Bäst att du åker in!

    Det kan ju vara allvarligt och kanske inte bra för dig heller, ring förlossningen eller 1177 och prata med dom tycker jag man ska inte skita i att kolla upp sånt, sedan kan dom faktiskt hindra att något ska hända om dom kan det.

  • Darkangel21

    jag tycker helt klart du ska åka in, och lyfta tungt kan överanstränga kroppen. jag skulle nästan be om att få bli sjuksriven och ta det lugnt och låta kroppen få vila. 

  • viseversa
    fruktskalet skrev 2014-08-30 00:10:06 följande:

    Vill helst inte åka till sjukhuset. .

    Nja, har vart en relativt lugn dag på jobbet idag men har lyft mycket tungt, vilket jag gör varje dag men kan det ha med det och göra? Har ju vart blodfri i flera veckor fastän jag gjort samma sak varje dag.


    Men ge dig. Vad försöker du bevisa? Tycker du beter sig jävligt underligt. Blöder man är det väl för fan SJÄLVKLART att man åker till sjukhuset.
  • isis bianco

    Jag blöder exempelvis nu, sen i onsdags, men nästan slutat nu. Åkte in och fick konstaterat pågående infektion. Får antibiotika och blodstoppande. Utan antibiotika kan infektionen lätt orsaka missfall. Så i många fall kan de hjälpa!


  • fruktskalet

    Vi har ingen förlossning vart jag bor och ingen gynakut och akuten är ingen idé att ens åka på.

    Ringer min barnmorska på måndag.

  • LillaJag06
    fruktskalet skrev 2014-08-30 13:28:48 följande:

    Vi har ingen förlossning vart jag bor och ingen gynakut och akuten är ingen idé att ens åka på.

    Ringer min barnmorska på måndag.


    Blöder du fortfarande?
  • Vthomsen2

    Min erfarenhet e nåt helt annat där jag bor..

    Fick missfall förra året (upptäckte jag sen ju) men va på akuten men blev uppmanad att ringa gyn då dom inte gjorde nåt så tidigt (v 6-7) va på gyn o gjorde vul men han kunde inte avgöra om det va ett mf.. Tid blodprov för att kolla hcg.. Och tog ett till en vecka senare...

    Ringde dit 5 ggr för att veta resultatet då läkaren aldrig ringde, men fick till svar- läkaren ringer när han kollat resultatet.. Han har m andra ord inte gjort d än idag???

    Nu e jag äntligen gravid igen.. V 14 idag.. O har blödningar , väldigt lite o inte ont .. Bm sa att jag ska bara avvakta sålänge jag inte störtblöder ... Ringde gyn- nä - vi gör inget så d e bara att avvakta.. !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Herregud vilken vård säger jag!!!!!

    Sitter nu här hemma i v 14 o är sjukt rädd för att jag har fått ma.. En hel vecka till innan ul... Drygt men försöker tänka positivt...

    Så har d varit gör mej men hoppas på en lyckad graviditet denna gången!!!!

  • SaandraR

    Jag har blödit till och från i graviditeten, i vecka 29 åkte jag in till förlossningen pga rött färskt blod men hon kunde  inte se vart blodet hade kommit ifrån och bebisen mådde bra.
    Men jag tycker absolut du ska åka in, om inte annat för att stilla sin oro..

Svar på tråden MEN VARFÖR BLÖDER JAG?