• Anonym (trött mamma :()

    så trött på att vara mamma...

    Har en dotter på 4 mån o är så trött på att göra samma sak varje dag :( byta blöja , mata, leka , trösta, tvätta flaskor, vara på topp humör för dottern även fast jag är sjukt trött, får knappt någon sömn heller känner mig som en robot ibland. Inte nog med det så gråter hon mer nu än vad hon gjorde förr. Sambon jobbar långa timmar o när han väl e ledig så sitter han vid datan o gör sitt, gymmar elle sover, så det är bara jag o dottern hela tin :/ till o med promenaderna blir bara med mig o henne, sambon orkar oftast inte.
    Måste alltid stressa mig genom maten eller äter ofta den kall då jag ej hinner äta o dottern behöver något, sen sover hon dåligt om nätterna så vaknar varan timme, inte nog med det så har jag svårt o somna med. Minns inte heller sist jag bara satt för mig själv o bara va...Känner mig sjukt osexigt hela dagarna utan smink o i pyjamas, så känner ingen lust för sex heller.. någon mer som känner/känt samma ? Längtar bara tills hon blir större :(

  • Svar på tråden så trött på att vara mamma...
  • Darkangel21

    Du har ingen i din närhet som kan passa henne några timmar? bara få vara dig själv en timme eller två.
    Ta upp problemen med din sambo, ställ mer krav? vad kan du förlora på de?
    Någon mamma grupp eller öppna förskola? 

  • Grävling 75

    Jobbigt! Ammar du? Kan ni dela på föräldraledigheten? Kanske vore skönt för dig att jobba deltid och bra för pappan att få vara hemma. Har funkat bra för oss att göra så.

  • Pepsi

    Ta tag i din sambo!! Ge honom barnet ett tag och gå ut en stund för dig själv eller gå o Vila! Bebisen måste vänja sig vid pappan oxå annars kommer det bli sjukt jobbigt för dig!

    Sen så tror jag att bara du får vila så kommer du känna dig fräschare!! Sen är inte första tiden som mamma så glamoröst.

    Stå på dig så du får vila lite så tror jag att det allt kommer kännas bättre!


  • Anonym (fda)

    Ta ett ordentligt snack med pappan. Han får ta större ansvar. Han ska inte "syssla med sitt" när han är hemma, utan "syssla med ert". Sitta vid datorn osv får han vänta med några månader. Han kan även ta alla bitar nattetid som inte handlar om amning, och självklart ge dig sovmorgon på helger.

  • Anonym (trött mamma :()

    Mina föräldrar bor 2 timmar bort så nej, hans föräldrar är inte så intresserade, mina vänner är inte bebis vana så skulle aldrig låta dem passa dottern när hon är så liten. Jag har tagit upp det men problemet är att så fort han tar dottern så börjar hon gråta :( då ja tar över slutar hon, tror det är att hon är inte så van vid honom då hon bara ser mig hela dagarna.. Mamma grupp elle öppen förskola vet jag faktiskt inget om detta är mitt första barn o har inga kompisar med barn elle så, äre nåt bra 7o gå på ?


    Darkangel21 skrev 2014-08-29 23:55:40 följande:

    Du har ingen i din närhet som kan passa henne några timmar? bara få vara dig själv en timme eller två.

    Ta upp problemen med din sambo, ställ mer krav? vad kan du förlora på de?

    Någon mamma grupp eller öppna förskola? 


  • Anonym (trött mamma :()

    Jag ammar ej, funkade bara första månaden sen gick det åt skogen. Så hon får ersättning, sambon har matat henne ibland då jag sagt till o bliviti sur annars skiter han i typ . Nu är ju dottern inte van vid honom heller o det är hans fel , jag tjatade i månader att han ska byta blöja mer mata osv för annars kommer hon se honom som främling, men det funkade bara i nån dag sen vare tbx till samma gamla vanliga. Nu undrar han varför hon inte tycker om honom ... Så förbannad blir jag, kan inte ens gå ut o få egen tid nu utan att ha på samvetet att hon gråter med honom :(

  • Grävling 75

    Öppna förskolan är jättebra! Kolla med Bvc eller kyrka i närheten. Man behöver ju komma ut! Lämna barnet ensam med pappan ett par timmar. Han kommer att lösa det när han måste. Bra för hela familjen!

  • Darkangel21

    Okej låter ju inte som att du får något direkt stöd direkt.
    Förstår helt att du inte lämnar till folk som inte är vana, skulle aldrig göra det själv.
    Tänkte mer på att kanske låta henne bli ledsen när hon är hos pappa, att du är i närheten i början och visar att det är okej i stället för att ta över och trösta.
    Vet inte hur det ser ut just i din kommun och så men jag skulle pröva med att fråga på bvc, dom brukar ha koll på sånt, brukar även sitta lappar uppe på bvc om olika grupper. Gick du någon föräldrakurs eller liknande kanske finns någon där du kanske kan gå med?
    brukar finnas rätt mycket bara man kollar runt lite, 

  • Anonym
    Anonym (trött mamma :() skrev 2014-08-30 00:03:07 följande:

    Mina föräldrar bor 2 timmar bort så nej, hans föräldrar är inte så intresserade, mina vänner är inte bebis vana så skulle aldrig låta dem passa dottern när hon är så liten. Jag har tagit upp det men problemet är att så fort han tar dottern så börjar hon gråta :( då ja tar över slutar hon, tror det är att hon är inte så van vid honom då hon bara ser mig hela dagarna.. Mamma grupp elle öppen förskola vet jag faktiskt inget om detta är mitt första barn o har inga kompisar med barn elle så, äre nåt bra 7o gå på ?


    Bvc brukar ha koll på mammagrupper och öppna förskolor!

    Sen måste ni öva bebisen på att vara hos pappan. Låt henne va med pappan och ta inte över så fort hon börjar gråta. Jag tyckte det var jätte svårt i början att inte ta över, men man lär sig! Jag gick in o tog en dusch då hörde jag inte när min dotter grät medan hon.va hos pappan. Ett litet tips på Vägen!
  • Anonym

    Det låter verkligen som att din sambo behöver vakna upp och inse att det är dags att förändra sig. Man kan ju inte hålla på med samma dags schema som man gjorde innan man skaffade barn. "Gym, dator och gör sitt"? Det låter galet att han inte engagerar sig mer.

    Men om ert dotter börjar skrika när han håller henne så gör du faktiskt det inte bättre heller genom att ta över igen. Då signalerar du också till ditt barn att han faktisk är något man ska vara orolig för. Ni får stå ut med skriket kanske, så får han jobba på att trösta henne istället?
    Du ska inte behöva stå med allt ansvar själv! Ni var väl faktiskt två som beslutade att skaffa barn?

Svar på tråden så trött på att vara mamma...