• Anonym (Lång tid?)

    Öppen 2 cm

    Min bm kände på min livmodertapp igår och sa att den var mjuk, framåtlutad och var 1 cm kvar av.. samt att jag var öppen 2 cm. Är det någon som vart med om liknande och hur lång tid tog det innan förlossningen startade i så fall för er? Är beräknad idag och är omföderska. 

  • Svar på tråden Öppen 2 cm
  • cirpen

    Jag gick över tiden dessutom.
    Det här var väl förståss inte det du ville höra..

  • Anonym (Lång tid?)

    Haha nej det ville jag inte höra.. Men det är väl lika bra att jag ställer in mig på det! Hoppas på att slippa igångsättning i alla fall

  • mamaleona

    Ja, som någon sa - det kan ta 2-3 veckor i ditt fall. En omföderka kan vara tom 4cm öppen flera veckor om det vill sig. Lycka till. Hälsn en bm

  • Anonym (Lång tid?)
    mamaleona skrev 2014-08-30 13:47:50 följande:

    Ja, som någon sa - det kan ta 2-3 veckor i ditt fall. En omföderka kan vara tom 4cm öppen flera veckor om det vill sig. Lycka till. Hälsn en bm


    Tack! Ja jag får väl helt enkelt tänka så att i värsta fall är det tre veckor bort. Blev så glad då det är första barnet av fyra som fixerat sig innan förlossningen starta men som sagt får jag väl hoppas att det startar av sig själv och kanske inte tar flera dygn .
  • Utlandssvensk

    Hade kraftiga värkar i flera dygn innan jag var alls öppen. När jag var öppen 2 cm föddes mitt barn samma dag. Var förstföderska.

Svar på tråden Öppen 2 cm