• hejlinda

    frukostvägran och sällskap

    Min dotter är 13 månader och idag vägrade hon sin frukostvälling. Händer egentligen aldrig men är jobbigt när det väl händer. Hon vägrar även allt annat jag erbjuder henne och ja, man tappar ju lusten på att försöka få i henne något. Hon får se till att få i sig en ordentlig lunch istället.

    I vilket fall som helst så kände jag nu bara: vart kan jag sitta och äta god frukost samtidigt som min dotter kan springa runt och leka med andra barn, och givetvis äta lite ;)
    Och vart hittar man de andra föräldrarna som känner som jag?
    Har brist på fantasi och är så trött på att bara vara hemma.

  • Svar på tråden frukostvägran och sällskap
  • Honungsblomman

    Jag åt frukost på Öppna Förskolan. Så det är mitt tips! :)

  • hejlinda
    Honungsblomman skrev 2014-08-30 09:37:36 följande:

    Jag åt frukost på Öppna Förskolan. Så det är mitt tips! :)


    Åh, vi brukar äta lunch där. Öppna förskolan är så bra! Men tyvärr är det inte öppet jämt ;)
  • Honungsblomman
    hejlinda skrev 2014-08-30 09:47:25 följande:

    Åh, vi brukar äta lunch där. Öppna förskolan är så bra! Men tyvärr är det inte öppet jämt ;)


    Det beror ju på vart man bor.

    Tidigare bodde jag i Sthlms innerstad och hade ett tiotal ÖppnaFörskolor att välja på i _närområdet_ - då fanns det en varje dag, fm som em.

    Numera bor jag i en mindre stad och här finns det en ÖF (öppen tre dagar i veckan för barn över ett år, fyra dagar i veckan för barn under ett år), en dag för småbarn i Kyrkan, samt en dag på Bibblan.

    Ni kanske också har fler alternativ där du bor?
  • hejlinda
    Honungsblomman skrev 2014-08-30 09:56:24 följande:
    Det beror ju på vart man bor.

    Tidigare bodde jag i Sthlms innerstad och hade ett tiotal ÖppnaFörskolor att välja på i _närområdet_ - då fanns det en varje dag, fm som em.

    Numera bor jag i en mindre stad och här finns det en ÖF (öppen tre dagar i veckan för barn över ett år, fyra dagar i veckan för barn under ett år), en dag för småbarn i Kyrkan, samt en dag på Bibblan.

    Ni kanske också har fler alternativ där du bor?
    Jag bor i Stockholm, glömde skriva det. Vår öppnis har öppet mån-Tors och varannan fredag, 9-12, barn i alla åldrar är välkomna. Så himla bra att man kan gå dit, men som sagt, vissa dagar, främst helgen, så blir det lätt lite tråkigt. Haha

    :)
  • Honungsblomman

    Leklandet kanske kunde vara något på helgerna?

  • hejlinda
    Honungsblomman skrev 2014-08-30 10:07:56 följande:

    Leklandet kanske kunde vara något på helgerna?


    Jaa, det kanske är något att testa!

    Tack för alla tips. :)
Svar på tråden frukostvägran och sällskap