• lillaponnyn

    kan man byta mäklare

    Hej
    Min far gick bort för ett tag sen rätt nyligen och vi hade först en mäklare som tittade på huset, Den mäklaren var inget bra

    sen lät vi bjurfors titta på det, den mäklaren var på hugget och hade redan folk som ville ha ett sådant hus då han redan hade sålt ett sådan hus i samma område och det blev budgivnning.

    Sen hade han också folk som letar efter ett renoveringsobjektiv och skulle ringa dem
    Detta lät ju bra men sen ska man ju inte lita på någon. Nu undrar jag om man skriver kontrakt med bjurfors kan man sen byta mäklare om han inte får sålt det på många månader

    Kostar det extra?

    Huset måste renoveras, nästan totalt.
    Inte ens lönt för oss att lägga ut pengar med mera då det också är rökskadat av cigg

  • Svar på tråden kan man byta mäklare
  • Lindsey Egot the only one

    Man brukar skriva kontrakt om tre månader.

  • lillaponnyn

    kontraktet ska skrivas nu innan boupptäckningen har fått hem kontraktet och mäklaren vill visa huset nu på torsdag?
    Boupptäckningen är lite sent i september

    mycket märkligt men mäklaren sa jag har redan kunder som vill bo i det området, jag har folk som letar efter renoveringsobjektiv.

  • zZzZz
    lillaponnyn skrev 2014-08-30 10:04:55 följande:

    mycket märkligt men mäklaren sa jag har redan kunder som vill bo i det området, jag har folk som letar efter renoveringsobjektiv.
     
    Varför skulle det vara märkligt?

    Mäklare brukar ha en "kundstock" med vissa intressen, samt även veta om folk som kan tänkas vara intresserade av hus i vissa områden, samt om det ska vara toppskick eller renoveringsskick...

    Du vet väl att folk kan kontakta mäklare och be mäklare höra av sig om det dyker upp tillgängliga hus i vissa områden va? :)
  • lillaponnyn
    zZzZz skrev 2014-08-31 07:17:49 följande:
    Varför skulle det vara märkligt?

    Mäklare brukar ha en "kundstock" med vissa intressen, samt även veta om folk som kan tänkas vara intresserade av hus i vissa områden, samt om det ska vara toppskick eller renoveringsskick...

    Du vet väl att folk kan kontakta mäklare och be mäklare höra av sig om det dyker upp tillgängliga hus i vissa områden va? :)
    hade jag igen anning om första gången jag går till en mäklare

    Den första mäklaren var inte bra på svenska fastihets eller vad det hette

    Denna på bjurfors verkar kunna sina saker men sen som sagt första jag är med och säljer något
Svar på tråden kan man byta mäklare