• Anonym (Sinnesoro)

    Tidigt gravid och orolig för missfall

    Jag har varit gravid två gånger tidigare, först fick jag MA som upptäcktes i vecka 11. Sedan fick jag ett tidigt missfall, blödde fram och tillbaka från plus till vecka 7 då mf konstaterades. Nu är jag alltså gravid igen och oron tar snart kål på mig! Jag är i vecka 6 (5+1). Ka n inte låta bli att kissa på graviditetstest nästan varje dag för att se om de blir starkare eller svagare. Clearblue digital med veckoindikator är också ett riktigt tortyrinstrument. Testade imorse och fick 2-3. Det borde egentligen vara 3+, men det kan diffa några dagar så jag borde inte oroa ihjäl mig... Men det gör jag! Finns det någon annan neurotisk tidigt gravid som vill följas åt?

  • Svar på tråden Tidigt gravid och orolig för missfall
  • Darkangel21

    Känner samma sak som dig, upptäckte en druvbörd i v 14 sen ett missfall i v 7 då jag började blöda, nu är jag inne i v 9 och kan inte sluta tänka på vad som kan gå fel

  • Anonym (Sinnesoro)
    Darkangel21 skrev 2014-08-30 14:10:43 följande:

    Känner samma sak som dig, upptäckte en druvbörd i v 14 sen ett missfall i v 7 då jag började blöda, nu är jag inne i v 9 och kan inte sluta tänka på vad som kan gå fel


    Beklagar verkligen :( Hur mår du hittills (rent fysiskt) i graviditeten? Jag är lite orolig över att jag mår rätt bra, och är rädd att det är ett dåligt tecken. Vore så hemskt med ett till MA eller mf.
  • Darkangel21

    Jag har mått illa som bara den, men den börjar att bli bättre.
    Har haft som mensvärk och antar att det är livmodern som växer.
    Annars mår jag helt okej förutom att jag är mer trött än vanligt.
    Men de är ju olika för alla,
    När jag hade druvbörd utan att veta om de kände jag inga symtom alls förutom att mensen uteblev, när jag fick missfall var jag bara lite mer trött så har bestämt mig för att inte klaga när jag spyr. 

    jag skulle inte vara orolig för att du inte känner något just nu, mina symtom kom senare i v 6, och då låg jag golvad och bara spydde, 

    Var inne och gjorde ett vul bara för att jag hade sån mensvärk och det visade sig vara en vecka mindre än vad jag var. så är tydligen vanligt att man är 1-2 veckor mindre bara för att ägglossningen oftast är senare än vad man tror tills ägget blivit befruktat.

Svar på tråden Tidigt gravid och orolig för missfall