• Anonym (Old)

    När ska folk börja förstå att det är skillnad på invandrare och flyktingar?

    När ska folk börja förstå att Sverige är ett demokratiskt land, eller ja, det knöt sig lite i tungan när jag sa "Sverige är ett demokratiskt land" för tydligen idag får du inte rösta på vad du vill, du får heller inte ha olika åsikter, för då är man dum i huvudet, rasist, nazist, man har inte gått ut skolan osv vad nu vänstern kan komma på...


    Folk är så rädda idag att SD ska komma till makten en dag, men vad jag är mer rädd för att Sverige håller på att bli ett ikke demokratiskt land, hade folk hellre velat ha diktatur? vill folk hellre att Sverige ska bli som forna sovjet eller Nord Korea? Kommunism är inte så jävla mycket bättre...


    Anledningen till att SD får många röster handlar inte om rasism eller nazism, handlar mer om att folk har fått nog av orättvisa. Många av Sveriges traditioner har förbjudits pga risk för "nazism", det finns många som inte firar dessa traditioner och därav inte bryr sig, men det finns också många som firar dessa traditioner och därav också bryr sig, så därför åker det en SD röst in där då SD värnar om Sveriges traditioner.. Invandringen i Sverige har ökat i sådan kraft att det finns allt mindre jobb, bostäder är det i stortsätt omöjligt att få om man inte köper en insatslägenhet. Moderaterna vill ju t.om att skatten ska höjas då dom vill ta in mer invandrare (som jag nämnde ovan, skillnad på invandrare och flyktingar) . samhället har idag gjort att folk ska skämmas för att vara svensk, det har t.om blivit i sådan grad att, när en utlänning blev nekad i idol pga han sjöng inte bra, vad gör han då? klänger ur sig att juryn skulle vara rasister. kom igen..


    sist men inte minst, ni som lägger ut på Facebook "ni som röstar på SD kan ta bort mig som vän" tror ni verkligen att ni är en större förlust eller är några bra vänner som inte kan acceptera vad era vänner har för åsikter? kan garantera att folk gärna tar bort er som vän, ni vill inte ha SD vänner, och era vänner vill inte ha några jävla kommunist pack!


    (ska väl tillägga att jag har inte bestämt mig än vilket parti jag ska rösta på, tycker bara det är förbannat illa att folk inte kan få ha sina åsikter utan att andra drar till med rasist/nazist kortet och hoppas på att andra ska tycka "oh den personen är helt fantastisk")


    tack för mig! Ville bara få ur mig de,


  • Svar på tråden När ska folk börja förstå att det är skillnad på invandrare och flyktingar?
  • Anonym (Dubbelmoral)

    "kan garantera att folk gärna tar bort er som vän, ni vill inte ha SD vänner, och era vänner vill inte ha några jävla kommunist pack!"

    Du kallar folk som inte gillar SD för kommunister, du klagar sedan på att folk i Sverige inte får ha åsikter utan att bli kallade rasister?

    Vad får dig att tro att du har rätt att kalla någon som inte delar dina åsikter för kommunist, men när någon gör samma sak och kallar dig rasist så är Sverige inte ett "demokratiskt land" helt plötsligt?

    Och vem förbjuder dig att fira svenska traditioner/högtider? Jag har aldrig sett någon person klaga på det faktiskt.

  • Anonym (Va)

    Du gav inte heller svar på skillnaden på invandrare och flyktingar va är skillnaden för alla är utlänningar

  • Ivan52x53

    Bara så att du vet skämtade den där utlänningen.. Han ville bli nekad och sen kalla de för rasister ._.

    Jag vet vad en rasist är.. Min mamma är en rasist, och jag avskyr hennes åsikter. Hon röstar på ett rött parti..

    Bara för att jag inte håller med SD är jag ingen kommunist. Jag kallar inte SD för rasister, men du kallar mig för kommunist..

    Ja, jag är rädd för att SD ska komma till makten. Man märker f*n direkt att de inte kan styra ett land!

Svar på tråden När ska folk börja förstå att det är skillnad på invandrare och flyktingar?