• Äldre 30 Aug 14:03
    3639 visningar
    15 svar
    15
    3639

    bästa bankappen?

    Är du nöjd med din bankapp och isåfall vilken bank har du?
    Jag har SEB och är nöjd men nu ska de ta bort inloggning via egen kod och man måste ha dosa eller bankid för att kunna logga in. Det tycker jag blir för omständligt och kikar nu på ny bank, så jag undrar om ni har några bankappar att hissa eller dissa?

  • Svar på tråden bästa bankappen?
  • Äldre 30 Aug 14:09
    #1

    Jag har DanskBank och deras app är lätthanterlig. För att logga in räcker det med en personlig kod som man får på banken men ska man betala till PG/BG måste man använda bankdosa. Har knappt upplevt några driftstörningar. 

  • Äldre 30 Aug 15:33
    #2
    Åttiotalist skrev 2014-08-30 14:09:37 följande:

    Jag har DanskBank och deras app är lätthanterlig. För att logga in räcker det med en personlig kod som man får på banken men ska man betala till PG/BG måste man använda bankdosa. Har knappt upplevt några driftstörningar. 


    Exakt som SEB appen funkar nu då, men from måndag kan man inte ens logga in och kolla på saldot utan bankid eller dosa.
  • Äldre 30 Aug 15:45
    #3

    Handelsbanken! Du använder bara ditt personnummer och en kod. Du kan betala räkningar, allt direkt i appen utan krångel. 

  • Äldre 30 Aug 15:46
    #4

    Jag har Swedbank och Nordea. Föredrar helt klart Swedbank! Saldo kan man kolla utan att logga in alls. Man kan logga in med personlig kod, men jag loggar alltid in med BankID, det är ju precis lila smidigt! Betalar alltid räkningarna från mobilen, bara att scanna in alla siffror, tar typ tre sekunder.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Äldre 30 Aug 15:46
    #5

    Swedbank! Suveränt bra och enkel app, kan göra i princip allt via den! 

  • Äldre 30 Aug 23:19
    #6

    Har Handelsbanken och den är riktigt bra.

  • Äldre 31 Aug 01:35
    #7

    Håller med om SEB. Varför ta bort inloggning med kod? Orkar inte.. Och varför kan man inte ta ut pengar från andra konton. Funderar på swedbank..

  • Äldre 31 Aug 09:50
    #8

    Jag använder SEB:s app och loggar in med mobilt bankid. Det är inte krångligare än att logga in med en kod. Bankid-appen öppnas automatiskt när jag behöver legitimera mig i SEB-appen (och hoppar tilllbaka därefter). Enda skillnaden för mig är att Bankid-koden är lite längre.

  • Äldre 31 Aug 10:41
    #9

    Nordea, tycker deras app är smidig, kan betala räkningar direkt, förr behövde man dosan med kortet i, men numera använder man mobilt bankid, sjukt smidigt, samt logga in med kod..

    Bankdroid vid sidan om så man har saldot på skärmen :P

  • Äldre 31 Aug 12:03
    #10

    Har Swedbank, Handelsbanken & SEB:s appar... Swedbank är överlägset mycket bättre än de andras, man kan göra mycket mer än i de andras & ändå är den enkel...

    Handelsbankens är bra men rätt begränsad, du kan tex bara se 1 månads kontohistorik...

    Vill du ha koll på din ekonomi så har Swedbank även "utgiftskollen" som visar sånt....

  • Äldre 31 Aug 12:30
    #11

    Swedbank låter ju bra men de har ju haft enorma problem med sin internetbank som legat nere många gånger det senaste åren, är inte det nåt man bör ta med i beräkningen?

  • Äldre 31 Aug 20:42
    #12

    Har testat flera olika bankers appar över åren och om det är koll på pengarna man är ute efter så slår appen Tink allihop med hästlängder. Givetvis måste man också ha en bankapp för överföringar etc men Tink är oslagbart om man vill hålla reda på saldo, betalningar, inkomster, budget, statistik etc. 

  • Äldre 31 Aug 20:54
    #13
    Sukie skrev 2014-08-31 20:42:10 följande:

    Har testat flera olika bankers appar över åren och om det är koll på pengarna man är ute efter så slår appen Tink allihop med hästlängder. Givetvis måste man också ha en bankapp för överföringar etc men Tink är oslagbart om man vill hålla reda på saldo, betalningar, inkomster, budget, statistik etc. 


    Jo men Tink måste numera bekräftas med Bank-Id eller dosa efter att SEB gör sin ändring så det är ännu en orsak till att jag vill byta bank. Jag vill kunna använda bara en kod, inte meckla med dosor eller dubbla lösen.

    Konstgt faktiskt att inte bankerna själva gör egna Tink-varianter.
  • Äldre 31 Aug 21:31
    #14

    Jaså det var ju idiotiskt, då tycker jag du gör helt rätt i att byta bank. Enda sättet, rösta med fötterna. Fattar inte varför, man kan ju inte göra betalningar eller överföringar genom Tink, bara se informationen? 

    Jag bytte från SEB till Danske för att de hade en bättre app. Mobilappen är faktiskt riktigt bra, online har varit lite mer trassel och jag tycker den sidan är bitvis rätt kasst utformad, men det funkar OK. Behöver inte bekräfta i Tink med Danske.

    Off topic, men Danske hanterar inte kontanter alls, man får gå till Forex. Kan vara värt att veta.

    (Fattar öht inte varför svenska banker insisterar på så fruktansvärt klumpiga och djupt irriterande säkerhetsprocedurer. Bodde 15 år utomlands utan att använda en enda dosa och utan att någonsin ha säkerhetsproblem. Så mycket smidigare när systemet bygger på information som bara du vet, snarare än förbestämda koder. HATAR dosorna.)

  • Äldre 31 Aug 22:00
    #15
    Sukie skrev 2014-08-31 21:31:46 följande:

    Jaså det var ju idiotiskt, då tycker jag du gör helt rätt i att byta bank. Enda sättet, rösta med fötterna. Fattar inte varför, man kan ju inte göra betalningar eller överföringar genom Tink, bara se informationen? 

    Jag bytte från SEB till Danske för att de hade en bättre app. Mobilappen är faktiskt riktigt bra, online har varit lite mer trassel och jag tycker den sidan är bitvis rätt kasst utformad, men det funkar OK. Behöver inte bekräfta i Tink med Danske.

    Off topic, men Danske hanterar inte kontanter alls, man får gå till Forex. Kan vara värt att veta.

    (Fattar öht inte varför svenska banker insisterar på så fruktansvärt klumpiga och djupt irriterande säkerhetsprocedurer. Bodde 15 år utomlands utan att använda en enda dosa och utan att någonsin ha säkerhetsproblem. Så mycket smidigare när systemet bygger på information som bara du vet, snarare än förbestämda koder. HATAR dosorna.)


    Tack för din feedback!

    Bankerna är så jävla feta och nöjda tyvärr, hade de fått kämpa lite för kunderna hade vi haft mer såna saker som Tink.
    Jag hade lagt in en räkning via webben som när den skulle dras inte kunde dras, hade inte täckning. Det upptäckte jag tre veckor senare när jag gick in  via webben. HUR svårt hade det varit för SEB att lägga in en notifiering via appen; Hallå du har en obetald räkning? Men de behöver inte anstränga sig helt enkelt.
Svar på tråden bästa bankappen?