• Anonym (Missf­all igen?)
    Äldre 30 Aug 16:08
    1034 visningar
    7 svar
    7
    1034

    Ingen växtvärk=missfall?

    Jag har haft ett mf förut i v 6. Då hade jag massa symptom från innan bim. Illamående och växtvärk i magen. Nu känner jag knappt nånting och är jätteorolig :( Kan det vara ett MA? Gravid i v7.. Jag menar, borde det inte kännas nåt i magen om livmodern växer? :'(

  • Svar på tråden Ingen växtvärk=missfall?
  • Äldre 30 Aug 16:18
    #1

    Nja, inte alla och alltid det känns. Varje graviditet kan kännas annorlunda.

    Har du haft mf innan och känner dig orolig borde det inte vara något problem att åka in och kolla. Samtidigt är det tidigt och om det skulle vara mf så kan du inte göra något åt det ändå.

    Förstår def din oro. Jobbigt att inte veta!

  • Äldre 30 Aug 16:37
    #2

    Nej, man behöver inte känna någon växtvärk. Jag hade bara växtvärk i några dagar under v.5. Sen dess har jag inte kännt någonting och nu är jag ändå i v.40
    Så det kan gå bra ändå!


    BF 5 September (V.40)
  • Anonym (Missf­all igen?) Trådstartaren
    Äldre 30 Aug 17:08
    #3
    Pandamamma79 skrev 2014-08-30 16:18:19 följande:

    Nja, inte alla och alltid det känns. Varje graviditet kan kännas annorlunda.

    Har du haft mf innan och känner dig orolig borde det inte vara något problem att åka in och kolla. Samtidigt är det tidigt och om det skulle vara mf så kan du inte göra något åt det ändå.

    Förstår def din oro. Jobbigt att inte veta!


    Har pratat med både mvc och gynakuten. De tycker inte att det finns någon anledning eftersom jag inte blöder eller har ont.
  • Anonym (Missf­all igen?) Trådstartaren
    Äldre 30 Aug 17:09
    #4
    SilentHill skrev 2014-08-30 16:37:58 följande:

    Nej, man behöver inte känna någon växtvärk. Jag hade bara växtvärk i några dagar under v.5. Sen dess har jag inte kännt någonting och nu är jag ändå i v.40

    Så det kan gå bra ändå!


    Vad glad jag blir att det kan vara ok ändå!! Grattis till bebisen :) Jag hade lite växtvärk runt bim.
  • Äldre 31 Aug 08:14
    #5

    Jag hade också bara växtvärk i v 5. Kanske någon dag ytterligare i v 6.. Var på ul nu i v 13 och allt såg bra ut :)

  • Anonym (Missf­all igen?) Trådstartaren
    Äldre 31 Aug 17:06
    #6
    Teresiat skrev 2014-08-31 08:14:17 följande:

    Jag hade också bara växtvärk i v 5. Kanske någon dag ytterligare i v 6.. Var på ul nu i v 13 och allt såg bra ut :)


    Skönt att höra att det varit så för flera! Grattis till bebben!
Svar på tråden Ingen växtvärk=missfall?