• laurapetrioli

    Ni som använder er av barnmatsdieten.

    Hej!

    Jag vänder mig till er som har använt eller använder barnmatsdieten. Ni som lägger negativa kommentarer angående dieten behöver varken kommentera eller inte läsa den här tråden. Jag är väl medveten av konsekvenserna & behöver av personliga skäl gå ner i vikt.

    Hur lång tid tar det tills man märker resultat?
    Vilken smak föredrar du?

  • Svar på tråden Ni som använder er av barnmatsdieten.
  • laurapetrioli
    Valkyria75 skrev 2014-08-30 16:14:32 följande:

    Vad är barnmatsdieten?


    Man ersätter sina måltider med barnmat för att gå ner i vikt, då barnmat innehåller få kalorier.
  • Skumbollen
    laurapetrioli skrev 2014-08-30 16:13:19 följande:

    Hej!

    Jag vänder mig till er som har använt eller använder barnmatsdieten. Ni som lägger negativa kommentarer angående dieten behöver varken kommentera eller inte läsa den här tråden. Jag är väl medveten av konsekvenserna & behöver av personliga skäl gå ner i vikt.

    Hur lång tid tar det tills man märker resultat?
    Vilken smak föredrar du?


    Jag har några vänner som provat, förstod det aldrig dock då det är ganska mycket fett och kolhydrater i en burk i förhållande till mängd mat. Mycket mer kalorier än i vanligt lagad mat per 100gram....eller? Eller är det vissa rätter som gäller?
  • Tirem

    Har gjort det, dock inte av egen vilja. Gjorde en operation i munnen och fick inte äta fast föda under tre veckor. Gick ner 5 kilo på 3 veckor!

  • enimini

    Låter intressant. Är inte intresserad av att gå ner i vikt personligen, däremot tycker jag det är tråkigt att laga mat när jag inte har barnen här. Och detta låter ju ypperligt lätt och bekvämt, bara att värma upp några barnmatsburkar och slänga i sig. Nyttigt är det väl med, jag menar, man får väl i sig hela kostcirkeln i bara en burk typ.

    Och det måste ju vara hur lätt som helst att gå ner i vikt med denna metod, det är ju bara att välja antal burkar, kolla hur många kalorier det finns i en och hålla sig till de kalorier man vill stanna vid per dag.

    Det enda jag kan tänka mig blir lite tradigt är att man får inget tuggmotstånd och tugga hör väl till matsmältningen för vuxna människor och ökar saliven och enzymer.

  • HerrNilsson
    enimini skrev 2014-08-30 17:20:43 följande:

    Låter intressant. Är inte intresserad av att gå ner i vikt personligen, däremot tycker jag det är tråkigt att laga mat när jag inte har barnen här. Och detta låter ju ypperligt lätt och bekvämt, bara att värma upp några barnmatsburkar och slänga i sig. Nyttigt är det väl med, jag menar, man får väl i sig hela kostcirkeln i bara en burk typ.

    Och det måste ju vara hur lätt som helst att gå ner i vikt med denna metod, det är ju bara att välja antal burkar, kolla hur många kalorier det finns i en och hålla sig till de kalorier man vill stanna vid per dag.

    Det enda jag kan tänka mig blir lite tradigt är att man får inget tuggmotstånd och tugga hör väl till matsmältningen för vuxna människor och ökar saliven och enzymer.


    Varför inte välja frysta färdigrätter istället för passerad barnmat? 
  • Skumbollen
    HerrNilsson skrev 2014-08-30 19:12:36 följande:
    Varför inte välja frysta färdigrätter istället för passerad barnmat? 
    Det undrar jag med :)

    I de burkar jag hade hemma är det i genomsnitt 75-80 kalorier per 100 gram, det är 190 gram i burken, alltså ca 150 kalorier per burk. Köper man Viktväktarnas gulashsoppa som exempel som både smakar bättre och är på 400 gram så innehåller den145 kalorier.

    Men som sagt, jag har egentligen ingen åsikt om dieten i sig utan förstår bara inte logiken. :)
  • enimini
    HerrNilsson skrev 2014-08-30 19:12:36 följande:

    Varför inte välja frysta färdigrätter istället för passerad barnmat? 


    Frysta färdigrätter är väl smockfulla med sodium (Na+), färgämnen och annat gunk, plus förvarade i plast. Barnmat är väl helt "rena" grejjer i glasförvaring. Så på så sätt måste det väl ändå vara nyttigare om än kanske inte det allra godaste.
Svar på tråden Ni som använder er av barnmatsdieten.