• Anonym (undra­r)
    Äldre 30 Aug 19:46
    1252 visningar
    9 svar
    9
    1252

    Är du man och osäker på dig själv i sängen?

    Jag skulle så gärna vilja komma in i min mans huvud och få veta hur han tänker runt sex med mig. Jag tror han är extremt osäker på sig själv och har även svårt att prata om det. Jag hoppas jag kan få lite svar här eftersom han inte låter mig få veta. Grejen är att han i övrigt är en mycket trygg person så jag har svårt att förstå ibland. Jag önskar att vårt sexliv var mer lättsamt och oftare.

    Hur kan jag göra för att han ska våga öppna sig? Vad gör en man osäker på sexet?

    Vill gärna ha svar från både män och kvinnor.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-31 11:22
    Anledningen till att jag inte beskriver mer är att jag inte vill ha råd utan vill veta hur andra män tänker och känner, vad som gör dem osäkra. Hur kan tjejen göra för att killen lättare ska slappna av och vilja mer eller känna mer lust.

    Här går inte beskriva allt för att andra ska säga sin åsikt och hoppas på bra råd. Jag vill veta hur andra tänker om sig själva och sin relation med partnern för att sedan kunna reda ut min situation.

  • Svar på tråden Är du man och osäker på dig själv i sängen?
  • Äldre 31 Aug 03:32
    #1

    Det var verkligen  inte mycket information att utgå ifrån, men men..

    Jag utgår ifrån att du har försökt prata med honom i samband med sex men att det inte gett något resultat. Kanske har du också försökt prata med honom vid något annat tillfälle?

    En idë jag fick precis nu.. Du och din man på avskiljd plats där ingen stör er. Lite att dricka för attl ossa tungans band sen kan du börja när du vill. Idén är att ni ska kunna slappna av börja snacka. Det är dock en fördel om det tydligt framgår att er stund tillsammans inte ska leda till sex, annars lär han börja oroa sig igen.

  • Äldre 31 Aug 07:57
    #2

    Nej, det var inte mycket att gå på, kan du förklara lite mer hur han är osäker? Vad är det som går snett?

  • Äldre 31 Aug 11:16
    #3

    Som man är det väldigt svårt att veta om kvinnan verkligen njuter av sexet. 

  • Anonym (undra­r) Trådstartaren
    Äldre 31 Aug 11:24
    #4
    BengtH skrev 2014-08-31 11:16:37 följande:

    Som man är det väldigt svårt att veta om kvinnan verkligen njuter av sexet. 


    hur har den du varit med visat njutning?
  • Anonym (Frida­)
    Äldre 31 Aug 11:40
    #5

    ]BengtH skrev 2014-08-31 11:16:37 följande:]Som man är det väldigt svårt att veta om kvinnan verkligen njuter av sexet. [/quote]

    Min man hälsar att det tycker inte han.

    Jag tänker att om du inte märker det dop hatt hon nog inte så skönt? Inte för att man behöver skrika men det borde vara svårt att dölja ändå.

  • Äldre 31 Aug 12:02
    #6
    BengtH skrev 2014-08-31 11:16:37 följande:

    Som BengtH är det väldigt svårt att veta om kvinnan verkligen njuter av sexet. 


    Jag rättade till din post så den överensstämmer med verkligheten.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Äldre 31 Aug 12:08
    #7

    Du har säkert rätt, men det var inget snällt sätt att framföra det ;)

  • Anonym (vad håller du på med!?)
    Äldre 31 Aug 14:25
    #8
    Smecker skrev 2014-08-31 12:02:09 följande:
    Jag rättade till din post så den överensstämmer med verkligheten.
    Eftersom kvinnor generellt har svårare än män att förmedla vad de vill/tycker/upplever, så ligger det mycket i Bengts inlägg, och helt oavsett det så är det ett synnerligen fult sätt att gå in och ändra i någons inlägg!
  • Anonym
    Äldre 31 Aug 14:27
    #9
    Anonym (vad håller du på med!?) skrev 2014-08-31 14:25:04 följande:

    Eftersom kvinnor generellt har svårare än män att förmedla vad de vill/tycker/upplever, så ligger det mycket i Bengts inlägg, och helt oavsett det så är det ett synnerligen fult sätt att gå in och ändra i någons inlägg!


    Har de? Källa på det tack.
Svar på tråden Är du man och osäker på dig själv i sängen?