• Mellanmjölkens land

    Om du fick välja EN bakåtvänd stol

    Om ni skulle välja EN bakåtvänd stol att ha efter babyskyddet, vilken skulle ni välja?


    Stolen ska vara lätt att montera och fungera även i en liten bil utan Isofix. När stolen är urvuxen vänds barnet.
  • Svar på tråden Om du fick välja EN bakåtvänd stol
  • Maria 164

    Britax Maxway!


    Vi bytte till en sådan från babyskydd vid ca 7-8 månaders ålder och räknar kallt med att den räcker upp till 4 år. Mitt barn är snart 2,5 år nu.

  • Honungsblomman

    Jag kan även tipsa om vilken du INTE bör köpa; Brio Zento.

  • Honungsblomman
    Mikki86 skrev 2014-08-30 20:06:17 följande:

    besafe izi plus

    ????

    Dyr men bästa stol vi haft


    Besafen är också bra.
  • FrauCasio
    Maria 164 skrev 2014-08-30 20:03:51 följande:

    Britax Maxway!

    Vi bytte till en sådan från babyskydd vid ca 7-8 månaders ålder och räknar kallt med att den räcker upp till 4 år. Mitt barn är snart 2,5 år nu.


    Dn har vi också och är supernöjda! Vi räknar också med att kunna ha den länge!
  • Maria 164

    Britax är också, enligt de försäljare vi talade med innan köp, det märke som är lättast att få in i små bilar... och då satte vi det ändå i mitten av baksätet för att utnyttja mellanrummet mellan framstolarna för att få bra lutning på barnstolen.

  • Sisisisi

    Britax maxway eller axkid minikid. Egentligen är min favorit besafe Izi plus, men maxway och minikid funkar något längre tid och tar mindre plats.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Mellanmjölkens land

    Våra barn kommer sitta bakåtvända tills de vuxit ur en two-way eller börjar förskoleklass, beroende på vad som inträffar först.

    Barnet det gäller bor i Grekland och att överhuvudtaget ha barnet fastspännt är säkerhetsmedvetet, lägg till en bakåtvänd stol efter babyskyddet så är det extremt. Att lägga en halv månadslön på en bilbarnstol (vilket det blir om de vill ha en bakåtvänd stol) är inget de har råd att göra flera gånger.

Svar på tråden Om du fick välja EN bakåtvänd stol