• Äldre 30 Aug 22:09
    1805 visningar
    19 svar
    19
    1805

    berätta på Facebook

    Jag och min sambo kommer gå ut med vår graviditet på Facebook eftersom vi har så många vänner och släktingar i det forumet.

    Vad skrev ni på Facebook? Jag skulle vilja skriva något och inte lägga upp någon bild...

    Tips?

  • Svar på tråden berätta på Facebook
  • Äldre 30 Aug 22:34
    #1

    Vet en vän som skrev "Bulle i ugnen" och lade upp en bild med en kanelbulle i ugnen. Eller så skriver du bara att ni "Väntar smått i april" eller vad det nu är för månad som ni har BF.

  • Äldre 30 Aug 22:36
    #2

    Jag lade upp en UL-bild :)

  • Äldre 30 Aug 22:37
    #3

    U-L bild eller kort på tex vagnen.

  • Äldre 30 Aug 22:49
    #4
    Mars skrev 2014-08-30 22:34:17 följande:

    Vet en vän som skrev "Bulle i ugnen" och lade upp en bild med en kanelbulle i ugnen. Eller så skriver du bara att ni "Väntar smått i april" eller vad det nu är för månad som ni har BF.


    Så gjorde vi..
    La upp ett foto på en kanelbulle i ugnen och skrev
    "Om sisådär 5 månader är han färdigbakad!"
    "Practise makes perfect"
  • Äldre 30 Aug 23:10
    #5

    Jag tänkte gå ut med det efter vecka 13, vi blir föräldrar i april

    Ja de där sätten har jag hört, de är ganska kul med Bullen i ugnen.

    Funderar på att köpa en body där det står "min pappa är rockstjärna" för min sambo håller på med musik...

    Eller så funderade jag på att skriva om vår kommande flytt som blir till en 4:a för 3

  • Honung­sblomm­an
    Äldre 30 Aug 23:52
    #6
    Praktikant skrev 2014-08-30 23:10:56 följande:

    Jag tänkte gå ut med det efter vecka 13, vi blir föräldrar i april

    Ja de där sätten har jag hört, de är ganska kul med Bullen i ugnen.

    Funderar på att köpa en body där det står "min pappa är rockstjärna" för min sambo håller på med musik...

    Eller så funderade jag på att skriva om vår kommande flytt som blir till en 4:a för 3


    Flytten lät fyndigt!

    Själv la jag upp en UL-bild. :)
  • Äldre 7 Sep 21:52
    #7

    Själv kommer jag inte lägga ut nåt. Berättar för mina vänner och familj irl. Men en bulle i ugnen skulle ju va kul :)

  • Äldre 7 Sep 22:04
    #8

    måla en pratbubbla på magen och skriv "HEJ VÄRLDEN! vi ses i april"

  • Äldre 7 Sep 22:05
    #9

    ta kort på magen och ut på fb

  • Äldre 7 Sep 22:11
    #10

    Hon lade ut en bild på min penis som sprutar. och skrev den vita såsen fungerar.

  • Äldre 7 Sep 22:15
    #11
    2big4you skrev 2014-09-07 22:11:49 följande:

    Hon lade ut en bild på min penis som sprutar. och skrev den vita såsen fungerar.


    Jag bara skoja så inte någon får någon dum ide sorry
  • Äldre 7 Sep 22:15
    #12
    2big4you skrev 2014-09-07 22:11:49 följande:

    Hon lade ut en bild på min penis som sprutar. och skrev den vita såsen fungerar.


    HAHahahhaha!!
  • Äldre 7 Sep 22:15
    #13

    Filmade blivande storasyster när hon sa "jag ska bli storasyster" :)

  • Äldre 21 Sep 14:56
    #14

    Vi har inte skrivit något alls, känns så konstigt att alla ska veta, vi resonerade att dom vi umgås med och träffar kommer ju få veta/märka..

    Nu börjar vi närma oss förlossning och funderar på att (om allt går lugnt och komplikationsfritt) checka in på BB och skriva "nu är vi äntligen tre <3" men vi får se..

  • Äldre 21 Sep 19:24
    #15
    Marie90 skrev 2014-09-21 14:56:02 följande:

    Vi har inte skrivit något alls, känns så konstigt att alla ska veta, vi resonerade att dom vi umgås med och träffar kommer ju få veta/märka..

    Nu börjar vi närma oss förlossning och funderar på att (om allt går lugnt och komplikationsfritt) checka in på BB och skriva "nu är vi äntligen tre <3" men vi får se..


    Vi har så många vänner och bekanta som vi träffar ssällan och även vänner utanför Sverige så det är därför vi vill berätta på sociala medier
  • Äldre 21 Sep 19:48
    #16
    Praktikant skrev 2014-09-21 19:24:15 följande:
    Vi har så många vänner och bekanta som vi träffar ssällan och även vänner utanför Sverige så det är därför vi vill berätta på sociala medier smile1.gif
    Jo det är klart att det är smidigt att berätta för alla på de sättet, vi kände mer att det kändes konstigt i och med att vi har ytliga bekanta, fd. arbetskollegor osv på FB och med risken för att allt inte skulle gå bra så kände vi att sociala medier får vänta tills Lillen är här och välbehållen :)

    Skickade sms till släkten med en bild på en bulle i ugnen och skrev "färdig lagom till jul" så släkt och nära vänner har fått veta ändå :)
  • Äldre 21 Sep 19:54
    #17
    Marie90 skrev 2014-09-21 19:48:06 följande:
    Jo det är klart att det är smidigt att berätta för alla på de sättet, vi kände mer att det kändes konstigt i och med att vi har ytliga bekanta, fd. arbetskollegor osv på FB och med risken för att allt inte skulle gå bra så kände vi att sociala medier får vänta tills Lillen är här och välbehållen :)

    Skickade sms till släkten med en bild på en bulle i ugnen och skrev "färdig lagom till jul" så släkt och nära vänner har fått veta ändå :)
    Ja det förstår jag. Har man lite löst folk på sina sociala medier så kan jag verkligen förstå.
  • Äldre 21 Sep 22:10
    #18

    Ingen bild däremot en text bara. Typ att ni väntar tillökning i "februari". Viktigt tycker jag är att texten inte blir för skrytsam och inte överdriver med att försöka få ner alla känslor man upplever som blivande föräldrar. Så tycker jag :)

  • Äldre 21 Sep 22:16
    #19
    Dockan12 skrev 2014-09-21 22:10:07 följande:

    Ingen bild däremot en text bara. Typ att ni väntar tillökning i "februari". Viktigt tycker jag är att texten inte blir för skrytsam och inte överdriver med att försöka få ner alla känslor man upplever som blivande föräldrar. Så tycker jag :)


    Nä inget skryt alls.

    Bara typ skriva "jag ska bli mamma"

    Eller så skriver jag " ny bil, ny lya, och bebbe i april"
Svar på tråden berätta på Facebook