• Anonym (Anna)

    Han hat blivit tokig sen jag gått ner i vikt!

    Har gått ner en hel del i vikt och sambon sedan många år tillbaka har blivit tokig! När han har druckit får jag höra att jag tror mig vara så mycket "mäktigare än alla andra" och han är svartsjuk när det gäller mina killkompisar. Vad gör man?? När vi pratar om det säger han att han inte är orolig för något men hans handlingar och ord på fyllan säger ju mer...

  • Svar på tråden Han hat blivit tokig sen jag gått ner i vikt!
  • Anonym (svag svartsjuk man)

    Det är ganska vanligt beteende från svartsjuka män om kvinnan går ner i vikt.
    Plötsligt kommer han på att hon kan vara attraktiv för andra och det skapar ett agg emot henne. Tidigare har han känt sig trygg i förhållandet, varit den attraktive i sina ögon och nu oroas han att hon ska välja nån "bättre". Maktbalansen skiftar och han kan inte hantera det hela.

  • Johan75

    Vad säger han om det han säger på fyllan då? Tycker han själv att det är ok?


    Behold, i come as a thief.
  • Anonym (***)

    Jag gick ner massor i vikt. Var jättestor när jag träffade mitt ex.
    Han vart sextokig.
    Kunde inte sluta pila på mig. Att vi var ute bland folk hindrade honom inte.
    Tror det var någon sorts maktspel, omedvetet eller inte, men till sist gick det inte utan jag valde att gå vidare.

  • Anonym (beror på)

    Jag har aldrig varit med om att mannen har blivit mer svartsjuk, däremot att kvinnan har ändrat sitt beteende efter stor viktnedgång. Fått bättre självkänsla, klätt upp sig mer, umgåtts mer utanför hemmet osv.

    Gissningsvis stärks bra relationer av att den med tidigare kraftig övervikt, blir sundare och mår bättre efter viktnedgång, medan sämre relationer ofta avslutas, då den som har gått ner mycket i vikt, äntligen får kraft och ork att ta tag i det. Svartsjuka i sådana lägen, kan ju bero på att den andra inte vill avsluta, men känner att partnern är på väg bort. För det finns ju också fall där båda egentligen tröttnat på varandra (helt eller delvis), men stannar av bekvämlighet.

Svar på tråden Han hat blivit tokig sen jag gått ner i vikt!