• AnnaBanana

    What?!

    Hej! Behöver lite råd, huvudet snurrar som in i.. ska försöka göra en lång historia kort.
    Haft 2-3 tidiga MF tidigare ( 1 va jag säker på att jag va gravid men hann aldrig ta ett test, dock va alla tecken där)
    Har vari tätt mellan "graviditeterna".
    Denna gången har det varit annorlunda, jag tog ÄL test och det visade ÄL på dag9 (menscykel på 31 dagar och i genomsnitt  4-5 dagar med mens) min sambo o jag myste och sen tyckte jag de va konstigt för jag höll koll på flytningarna och då skulle man tro att jag hade ÄL dag 19-20 , även då myste vi till, men började känna gravsymtom rätt snabbt. Mer än vad jag gjort innan och brösten har aldrig ömmat och svullnat upp så mycket som denna gången. Va nästan säker på att jag va gravid ( drömde tom att vi fick en liten pojke, vilket jag aldrig varit med om innan), tog sammanlagt 3 test (kanske lite tidigt ) och alla va negativa. Sen dag 31 började jag få bruna flytningar som ökade och mörknade på lite under dagen Dagen efter kom det blod och likaså dag 2  sen va de över dag 4, alltså mindre mens än vad jag brukar ha. Har sedan innan blödningen mått illa och varit svullen som attan i magen, gasig, förstoppad, humörsvängningar , matsug , you name it.. det enda som avtagit en del är ömmandet i brösten dock ej svullnaden. Men har nu börjat känna en slags värk i nedre delen av magen..den gör inte ont så direkt och den finns inte där hela tiden .
    Men har inte en aning o hur jag ska tänka eller göra ens.. Har nåt liknande hänt er nån gång????

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden What?!
  • Upptaget

    Ang dina äl så kan det ju hända att man ägglossar 2 gånger på en månad. Nu när din 'mens' passerat så borde ju ett test kunna säga vad som sker. Tycker du ska ta ett!

  • AnnaBanana

    Okej de ska jag!  Glad Men blir ju rent snurrig, saker som gravid, skengravid, äggledarinflammation, utomkvedshavandeskap ringer ju i huvudet hela tiden Rynkar på näsan

  • Upptaget

    Jo jag förstår det. Haft både mf och Utomkveds 2 gånger. Och då kan ju mensen strula och bete sig konstigt. Därför är det Bra att ta ett test. Så man vet. Sen finns det ju de som har små blödningar I sina graviditeter utan att där är något fel. Ta ett test och berätta hur det gick :)

  • AnnaBanana

    Det va nog bara skengraviditet skulle jag tro, symtomen försvann efter att jag bestämt mig att nu fick de vara nog Tungan ute är trött på att hålla på med ÄL tester hit och dit och bli förvirrad över om de verkligen kan stämma eller inte.. så from denna månaden så blir det att försöka slappna av och skingra tankarna! Glad dock har de varit lite berg o dalbana än så länge Obestämd

Svar på tråden What?!