• Anonym (Svårt att släppa det...)

    Räknas det som otrohet?

    Jag och min sambo fick en ganska dålig start.
    Vi träffades i Januari 2012. Jag började få känslor efter ca 2 veckor då vi träffades dagligen flera timmar. 
    I Februari var vi som ett par, höll handen offentligt och gjorde allt som man gör som ett par. 
    Men det var först i Mars/April det året vi pratade seriöst med varandra och sa att vi är tillsammans.
    Nu, för nån månad sen, har jag fått reda på att i Februari det året vi träffades hade han sex med en annan.. Han säger att han ångrar det, gjorde det för han hade dålig självkänsla och var osäker på mig. Han trodde aldrig det skulle bli vi för han tyckte att jag var för bra för honom. Personen han gjorde det med hade han gjort det med innan vi träffades oxå.
    Nu har ju detta satt sig i mitt huvud, jag har gråtit mycket för jag har fått känslan av att han var otrogen. 
    Skulle ni räkna detta som otrohet? 

  • Svar på tråden Räknas det som otrohet?
  • Anonym (Svårt att släppa det...)
    ManiLund skrev 2014-08-31 03:19:32 följande:

    släpp det...


    Försöker..
    Varje dag. Lyckas jag inte släppa det snart så tänker jag gå till en kurator.
    Men jag söker ändå ett svar på den eviga frågan- Om det räknas som otrohet.
    Skulle KANSKE få lite mer sinnesro om man skulle ha svar på den frågan.
  • Anonym (sara)

    Otrohet och otrohet, tycker väl inte att din sambo har något att må dåligt över men han borde förstå att det är tufft för dig.
    Jag och min sambo hade en paus under ett par månader förra året och då låg hon med en annan tjej, detta tog jag väldigt hårt och mår fortfarande lite dåligt över det. Jag vet att min sambo intar har gjort något fel mot oss men hon fick ändå acceptera att jag mådde dåligt över det och behövde mer stöd än normalt i början, och kanske till viss del även nu.
    Man har rätt att må dåligt även om ingen har brutit något löfte. Det måste den man är ihop med acceptera.

  • ManiLund

    Men det finns ju inget svar på den frågan. Nån tycker det, nån annan tycker det inte. Ditt "problem" verkar vara att du tycker det. Din man kanske också tycker det, eftersom han "erkänt", och bett om förlåtelse och förklarat sig (eller vad man ska kalla det).

    Vad är det du egentligen behöver? Det kommer aldrig att kunna blil ogjort, ingen kurator kommer nånsin att kunna säga om det var eller inte var otrohet. Gör hela grejen att du känner att du inte kan lite på honom nu?

    Jag fattar inte riktigt...

    /Tröghuvudet

  • Anonym (...iii...)
    Anonym (Svårt att släppa det...) skrev 2014-08-31 03:18:43 följande:

    Jag och min sambo fick en ganska dålig start.

    Vi träffades i Januari 2012. Jag började få känslor efter ca 2 veckor då vi träffades dagligen flera timmar. 

    I Februari var vi som ett par, höll handen offentligt och gjorde allt som man gör som ett par. 

    Men det var först i Mars/April det året vi pratade seriöst med varandra och sa att vi är tillsammans.

    Nu, för nån månad sen, har jag fått reda på att i Februari det året vi träffades hade han sex med en annan.. Han säger att han ångrar det, gjorde det för han hade dålig självkänsla och var osäker på mig. Han trodde aldrig det skulle bli vi för han tyckte att jag var för bra för honom. Personen han gjorde det med hade han gjort det med innan vi träffades oxå.

    Nu har ju detta satt sig i mitt huvud, jag har gråtit mycket för jag har fått känslan av att han var otrogen. 

    Skulle ni räkna detta som otrohet? 


    Enligt texten var ni ett par. visst var han otrogen. nu är det upp till dig om du tänker fortsätta i ditt förhållande eller inte. men personer som är otrogna en gång är oftast otrogna igen
  • Har gjort det

    Det är ganska enkelt. Ni var ett par. Han hade sex med en annan = otrohet. Ja han var otrogen. Kan du leva med det eller inte?

    Sen tycker jag att man fäster för stor vikt vid det sexuella rent allmänt. Naturligtvis ska man inte vara otrogen men det som har hänt har hänt. Han har uppenbarligen visat ånger så släpp det och gå vidare är mitt råd.

    Jag har en polare som i flera års tid konstant blev bedragen av sin tjej. Hon hade en älskare som hon träffade kontinuerligt. Den typen av svek tycker jag är mycket värre och på ett mycket djupare plan.

  • Cuddles
    Anonym (Svårt att släppa det...) skrev 2014-08-31 03:18:43 följande:

    I Februari var vi som ett par, höll handen offentligt och gjorde allt som man gör som ett par. 
    Men det var först i Mars/April det året vi pratade seriöst med varandra och sa att vi är tillsammans.


    I dina ögon var ni ett par, men han har tydligt sagt att i hans ögon var ni inte ett par än. Hade ni sagt att ni i februari var exklusiva?

    Nej, han har givetvis inte varit otrogen i februari.

    Släpp det och ge honom inte mer dåligt samvete än vad han redan har. Du kan inte få det ogjort och vad vill du ha ut av det egentligen? Det kan tom sluta med att han bryter upp för att han inte orkar med din reaktion som är oberättigad. Det vore en helt annan sak om man var otrogen nu, då hade jag förstått dig. 
  • Anonym (FFM)

    Aldrig frågat om hon vill träffa tjejen igen och ta med dig..? Hände mig också att min tjej hade sex med annan tjej. Blev bara kåt när hon berätta..om det hade varit en annan kille så hade det inte varit så kul, dock..


    Anonym (sara) skrev 2014-08-31 03:28:36 följande:

    Otrohet och otrohet, tycker väl inte att din sambo har något att må dåligt över men han borde förstå att det är tufft för dig.

    Jag och min sambo hade en paus under ett par månader förra året och då låg hon med en annan tjej, detta tog jag väldigt hårt och mår fortfarande lite dåligt över det. Jag vet att min sambo intar har gjort något fel mot oss men hon fick ändå acceptera att jag mådde dåligt över det och behövde mer stöd än normalt i början, och kanske till viss del även nu.

    Man har rätt att må dåligt även om ingen har brutit något löfte. Det måste den man är ihop med acceptera.


  • Anonym (FFM)

    Men du kanske också är tjej..tänkte inte den tanken först?

    Till trådskaparen så kan jag bara ge dig rådet..släpp det! Som det kan bli ibland innan man vet om det blir nått allvarligt..


    Anonym (FFM) skrev 2014-08-31 20:18:08 följande:

    Aldrig frågat om hon vill träffa tjejen igen och ta med dig..? Hände mig också att min tjej hade sex med annan tjej. Blev bara kåt när hon berätta..om det hade varit en annan kille så hade det inte varit så kul, dock..


Svar på tråden Räknas det som otrohet?