• Anonym (Orkar inte)

    Flytta isär eller stå ut

    Flyttade ihop med en man för 6 månader sedan. Vi har båda barn sedan innan vilket inte har varit enkelt alls. Jag har väl haft mest problem med hans barn som bor hos oss 100%. Vi har bråkat mycket mer sedan vi flyttade ihop och jag tycker det har blivit en allt annat än harmonisk och lugn familj. Jag har många gånger tänkt tanken att ta mina barn och flytta till nåt eget igen, bara vi. Nu är jag gravid i v.8 och det var allt annat än planerat. Jag har känt mig helt knäckt och så ledsen. Men vi bestämde att behålla (jag tror inte mitt psyke skulle klara en abort) och mannen är glad över detta. Jag känner bara oro, ångest och mår fruktansvärt dåligt. Det är fortfarande mycket bråk och konflikter och jag orkar inte med det nu känner jag när jag mår såhär. Och jag tror inte att det kommer bli bättre som sambon tror så fort barnet kommer.

    Jag tror att jag vill flytta men vet inte hur jag ska klara det. Har ingen sgi att falla tillbaka på, är studerande och kommer ha lägsta fp när barnet kommer. Hur ska jag klara det ensam? Måste dessutom bo stort nog för mig och mina då tre barn. Visst jag kan ta hjälp från soc dom månaderna jag är hemma med den lilla men jag vill klara det själv. Har ändå valt att sätta mig i den här sitsen även om graviditeten inte var planerad.

    Hur hade ni gjort? Försökt lösa problemen med mannen (jag älskar honom, men vi funkar inte som sambos) eller flyttat till något eget och bli särbos som vi var tidigare och som funkade helt ok.

    //Ledsen och uppgiven tjej

  • Svar på tråden Flytta isär eller stå ut
  • Puffpinglan

    Detta är antagligen inget du vill höra, men varför behåller du barnet? Varför låta en oplanerad graviditet komplicera sakerna ytterligare? Du skriver att du inte skulle orka med en abort, men du skulle orka med ett liv som ensamstående mamma med tre barn, varav ett är nyfött? Jag förstår inte hur du resonerar riktig...?
    Och om du nu skulle stanna hos sambon så kommer det ju säkerligen inte att bli bättre med alla de påfrestningar det innebär med ett nyfött barn. Som sagt, säkert inget du ville höra men.... Obestämd


    Rasmus och Ebba är det bästa jag gjort!
  • Anonym (ss)
    Puffpinglan skrev 2014-08-31 10:44:29 följande:

    Detta är antagligen inget du vill höra, men varför behåller du barnet? Varför låta en oplanerad graviditet komplicera sakerna ytterligare? Du skriver att du inte skulle orka med en abort, men du skulle orka med ett liv som ensamstående mamma med tre barn, varav ett är nyfött? Jag förstår inte hur du resonerar riktig...?
    Och om du nu skulle stanna hos sambon så kommer det ju säkerligen inte att bli bättre med alla de påfrestningar det innebär med ett nyfött barn. Som sagt, säkert inget du ville höra men.... Obestämd


  • Anonym (ss)
    Anonym (ss) skrev 2014-08-31 10:56:55 följande:
    Där blev det nog nåt fel med både mitt namn o så flög inlägget iväg för fort. Sorri. Men tänkte alltså säga samma som tidigare. Tror även jag att du på sikt skulle må bättre att göra en tidig abort o separera för ett är säkert - lättare el bättre blir det INTE av att få en bebis till dit i kaoset ni nu redan upplever. Du kommer att ångra dig såå många gånger. Tänk efter x flera nu. Brukar aldrig ge någon råd om abort men men...nu kan jag inget annat. Har även erfarenhet av nyfamiljsliv med mina dina o vårt barn. Det är oerhört viktigt att allt fungerar o alla mår bra FÖRE man ens TÄNKER på gemensam baby. Detta tog fem ÅR för oss.
  • Drottningen70

    Mitt råd är tyvärr bara abort. Det är välegentligen inte ett så himla stort beslut ?

  • Anonym (Fattar inte)

    Men om du klarade dig UTAN sgi innan ni flyttade ihop så måste du väl göra det nu också??!

    Hur kan man sätta sig i den sitsen att bli med barn när man inte har nåt att falla tillbaka på, o allt är bara bråk,oro o ångest?

  • Anonym (Orkar inte)
    Anonym (Fattar inte) skrev 2014-08-31 11:36:37 följande:

    Men om du klarade dig UTAN sgi innan ni flyttade ihop så måste du väl göra det nu också??!

    Hur kan man sätta sig i den sitsen att bli med barn när man inte har nåt att falla tillbaka på, o allt är bara bråk,oro o ångest?


    Jag är väl medveten om vilken sits jag satt mig i. Men nu blev jag gravid trots p-piller så det var inte så att det på nåt sätt var slarv eller så. Sen vet man ju att har man sex då finns risken. Men hur många har inte sex för att de inte vill bli gravida?

    Innan vi flyttade ihop så studerade jag med studiemedel precis som nu. Men barnet gör ju att jag inte kan fortsätta med det när det kommer och det är då jag hamnar i en sits jag inte själv kan re ut ekonomiskt. Hade jag inte blivit gravid hade jag ju kunnat fortsätta studera utan avbrott och kunnat försörja mig själv. Det är under mammaledigheten det blir knapert..
  • Anonym (Fläder)

    Kan du inte låta pappan ta ut fp och fortsätta studera?

  • Anonym (Sara)
    Puffpinglan skrev 2014-08-31 10:44:29 följande:

    Detta är antagligen inget du vill höra, men varför behåller du barnet? Varför låta en oplanerad graviditet komplicera sakerna ytterligare? Du skriver att du inte skulle orka med en abort, men du skulle orka med ett liv som ensamstående mamma med tre barn, varav ett är nyfött? Jag förstår inte hur du resonerar riktig...?
    Och om du nu skulle stanna hos sambon så kommer det ju säkerligen inte att bli bättre med alla de påfrestningar det innebär med ett nyfött barn. Som sagt, säkert inget du ville höra men.... Obestämd


    Håller med.
  • Anonym (Orkar inte)

    Tack för råden om abort. Tro mig tanken har slagit mig ett x antal gånger. Men jag vet inte hur jag ska klara av en abort... kan inte sluta tänka att mina två barn varit sådär små också och tanken på att dom inte skulle existera är ju hemsk. Det är ju deras syster eller bror... även om livet känns tungt just nu.

  • Anonym (ss)
    Anonym (Orkar inte) skrev 2014-08-31 17:05:40 följande:

    Tack för råden om abort. Tro mig tanken har slagit mig ett x antal gånger. Men jag vet inte hur jag ska klara av en abort... kan inte sluta tänka att mina två barn varit sådär små också och tanken på att dom inte skulle existera är ju hemsk. Det är ju deras syster eller bror... även om livet känns tungt just nu.


    jo men så kan man ju inte tänka, du känner ju inte den blivande människan än, precis som vid ett missfall. Du måste ju tänka även på hur du själv skall orka i vardagen och framför allt orka vara en gla o välmående mamma åt dom barn du redan har o känner.
  • Anonym (ss)
    Anonym (Orkar inte) skrev 2014-08-31 17:05:40 följande:

    Tack för råden om abort. Tro mig tanken har slagit mig ett x antal gånger. Men jag vet inte hur jag ska klara av en abort... kan inte sluta tänka att mina två barn varit sådär små också och tanken på att dom inte skulle existera är ju hemsk. Det är ju deras syster eller bror... även om livet känns tungt just nu.


    jo men så kan man ju inte tänka, du känner ju inte den blivande människan än, precis som vid ett missfall. Du måste ju tänka även på hur du själv skall orka i vardagen och framför allt orka vara en gla o välmående mamma åt dom barn du redan har o känner.
Svar på tråden Flytta isär eller stå ut