• Erfdgt

    Vart köper man kläder till flicka i storlek 74? :)

    Vart kan man hitta fina kläder till en liten flicka i storlek 74? :)

    Smaken är som baken, men jag tycker om kläder i lite mer neutrala och ljusa färger. Inte knallrött, klarblått osv. Jag är inte heller förtjust i stora tryck eller kläder med figurer på, tex Mimmi Pigg, Hello Kitty, Mumin osv.

    Där vi bor har vi bara ett fåtal butiker som säljer barnkläder, tex HM, Cubus, Åhlens, och utbudet är inte alltid det största eller roligaste.

    På nätet finns det ju däremot ett enormt utbud, men jag vet inte rikigt vart jag ska leta.. så, jag tänkte att ni kanske sitter på några guldkorn, så tar gärna emot tips :)

  • Svar på tråden Vart köper man kläder till flicka i storlek 74? :)
  • Erfdgt
    Eleonor01 skrev 2014-08-31 19:13:20 följande:

    Köper mycket från polarn å pyret. Riktigt bra kvalité! Kolla på deras hemsida


    Tack, men det är inte riktigt min typ av kläder :P Gillar inte riktigt färgerna eller mönstren dom brukar ha hehe
  • Voodoodoll

    Gillar du neutrala kläder har ju Newbie mycket. Mini a ture och Pomp de luxe har mycket också, men då är nog nätet din bästa vän. :)

  • Erfdgt

    Jo, Kappahl har vi också här och Newbie gillar jag, men utbudet är ju inte jättestort och jag tycker inte om allt. Skulle därför vilja hitta något mer, lite liknande.

    Jag tycker även kläder från The Tiny Universe, men även där är det ju inte så många olika plagg.

  • Litet My

    Newbie som flera skriver, även Lindex har en del liknande Newbie (de kopierar gärna det som är inne) som är minst lika fina och inte så dyra. Köpte en del till dottern och bebisen i magen i mer gammelrosa, vitt, beige osv.

  • Erfdgt

    Gillar också Noa Noa och Pompdeluxe :) Ska kolla in Petit bateau också, lät som lite Hampton republic likt? :)

  • Erfdgt

    Shoppade lite på Lindex nyligen :) Jättefina mörkgrå volangbyxor och den fina guldiga tröjan med vingar på bland annat :)

  • fluu

    Newbie är kanske din grej.

    tuffatilda.se/sv/ Här finns mycket fint och sidans namn passar till din yngsta (ja, jag är så creepy att jag håller reda på vad folks barn heter:P). Märkena Dyno, rockefella passar kanske.

    Märkena "Färg och form", "Geggamoja" och "Petit bateau" är kanske också i din stil.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Erfdgt
    fluu skrev 2014-09-01 21:21:46 följande:

    Newbie är kanske din grej.

    tuffatilda.se/sv/ Här finns mycket fint och sidans namn passar till din yngsta (ja, jag är så creepy att jag håller reda på vad folks barn heter:P). Märkena Dyno, rockefella passar kanske.

    Märkena "Färg och form", "Geggamoja" och "Petit bateau" är kanske också i din stil.


    Newbie är fint, men lite less :P

    Hahaha men se där.. Ja, skulle passat bra att handla därifrån till henne, men tyvärr är det inte alls kläder i min smak. Har så svårt för alla dessa tryck och klara färger. Tycker det mest ser rörigt ut.

    Hittade dock Leopold & Livia som hade fina kläder :) Dyrare än Pompdeluxe, men lite samma känsla :) Tyvärr ganska liten kollektion dock.

    Och ja, Petit bateau hade en del fint :)
  • fluu

    Kom på att theflagshipcompany kanske är något för dig.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Erfdgt
    fluu skrev 2014-09-09 10:39:12 följande:

    Kom på att theflagshipcompany kanske är något för dig.


    Det har jag aldrig hört talas om, men tack, det föll mig i smaken! :)
Svar på tråden Vart köper man kläder till flicka i storlek 74? :)