• Anonym (hur länge)

    Hur länge överlever man??

    Hur länge överlever man på nästan 1 liter vin om dagen??

  • Svar på tråden Hur länge överlever man??
  • Anonym (hur länge)
    Tines skrev 2014-08-31 21:54:46 följande:
    Utan mat och vatten, eller vad?
    Ne med mat och vatten, jag dricker en liter vin typ 5 dagar i veckan
  • Anonym (fyllo)

    Du överlever i många många år, men du lever inte längre.

    Vad är det du flyr från?

  • Långbenopluto
    Anonym (hur länge) skrev 2014-08-31 22:01:16 följande:
    Ne med mat och vatten, jag dricker en liter vin typ 5 dagar i veckan
    Ok, ja det beror på hur lång tid det tar innan du utvecklar skrumplever.... om du är man/kvinna, ålder, hur hälsan är i övrigt etc....

    Svårt att säga.....
  • Anonym (xxxx)

    Hur menar du nu?

    Före eller efter lever transplantationen?

  • Anonym (hur länge)
    Tines skrev 2014-08-31 22:03:41 följande:
    Ok, ja det beror på hur lång tid det tar innan du utvecklar skrumplever.... om du är man/kvinna, ålder, hur hälsan är i övrigt etc....

    Svårt att säga.....
    Kvinna, i 30-årsåldern. Jadu, äter väldigt hälsosamt i övrigt och tar kosttillskott
  • Anonym (hur länge)
    Anonym (fyllo) skrev 2014-08-31 22:02:50 följande:
    Du överlever i många många år, men du lever inte längre.

    Vad är det du flyr från?
    Jag LEVER när jag dricker. Flyr? Är endast glad och lycklig NÄR jag dricker
  • Anonym (fyllo)
    Anonym (hur länge) skrev 2014-08-31 22:05:36 följande:
    Jag LEVER när jag dricker. Flyr? Är endast glad och lycklig NÄR jag dricker
    Hur är det då när du INTE dricker? Vad är det som saknas dig?
  • Anonym (kolhydrater)

    Frågade faktiskt min läkare om det där för ett par år sedan. Han sade: " sådär mycket kolhydrater kan ju aldrig vara bra". ( Han är mycket för diet med lågt intag av just kolhydrat. ) 

    Känner folk som levat som du i åratal, ibland decennier. Tror att det beror väldigt mycket på kroppskonstitution. Själv har jag så sopig ämnesomsättning att jag inte klarar ens en dag eller två och under migrän, kräkningar, förgiftningskänsla och inget som helst nöje eller nytta av övningen. 

    Jag gissar att eftersom det är mycket kalorier i vin kan man tex få rejält med fett på levern, men det kan man få av att dricka en liter läsk om dagen också. Allmän viktuppgång och problem relaterade till den kan säkert uppstå. 

    En påtaglig risk är väl att man gör något som kräver aktsamhet, och så dör man av det, tex cyklar full, blir påkörd, kör av vägen med bil, tar värktabletter som innehåller opium (citodon, oxycontin, treo comp etc) tillsammans med vinet, får andningsuppehåll och dör. Det sistnämnda lär skall hända väldigt ofta. För kanske tio år sedan kom folk som sysslade med dödsstatistik på att en massa personer som de trodde hade tagit livet av sig bara råkat dricka efter intag av värktabletter av den här typen, som dåförtiden delades ut av tandläkare efter vissa ganska vanliga men lite mer smärtsamma ingrepp och till patienter med kroniska smärtor. 

  • Haskel

    Frågan är lika omöjlig att svara på som följande:

    "Hur länge lever en rökare"?

    Generellt sett lever högkonsumenter av alkohol/(tobak) kortare. Men det finns gott om människor som druckit och rökt ofantliga mängder och ändå blivit långt över 90 år. Det är alltså helt individuellt, men sannolikheten för förtida död ökar. Det största problemet är hälsan som nästan undantagslöst försämras kraftigt i förtid.

Svar på tråden Hur länge överlever man??