• Anonym (uuh)

    Har kräkfobi, igår kräktes en på jobbet

    Jag lider av emetofobi o är såå jäkla rädd att smittas av magsjuka. Det är svårt att förstå sig på fobier när man inte har dom själv, därför ber jag om svar enbart från er som har förståelse!

    Jag jobbar med kundservice och igår var det ett barn i 8årsåldern som la en kaskadspya precis vid min disk. Jag var inte där just när h*n kräktes, mem kom dit ca 2 min efter och råkade dessutom av misstag trampa i det. Jag slapp städa upp det men resten av dagen stod jag ju bara nån knapp meter från området o arbetade.

    Risken är rätt stor att jag kommer bli sjuk, eller hur? :(

  • Svar på tråden Har kräkfobi, igår kräktes en på jobbet
  • Anonym (hjälp)

    Ring och boka in en psykolog så att du kan få hjälp med ditt handikapp.

  • Anonym (uuh)
    Anonym (hjälp) skrev 2014-09-01 08:15:49 följande:

    Ring och boka in en psykolog så att du kan få hjälp med ditt handikapp.


    Har otaliga ggr hört samma som nedanstående säger. O så länge man inte tror på behandlingen lär den inte hjälpa mycket. Detta är psykiskt och då behöver sinnet vara inställt på att få hjälp. Det är inte mitt tyvärr.
  • Mamori

    När hade du magsjuka senast?

    Hade det varit vinterkräksjuka så hade du nog blivit sjuk (om du inte är immun) men den går väl inte såhär års. De flesta andra magsjukor som barn drabbas av brukar vara snällare mot vuxna. Man kan må lite risigt men inte så att man behöver kräkas.

    Sedan kan ju barnet varit allergisk eller ha ätit något dåligt också och då blir du inte heller smittad.

    Så risken att du blir sjuk är nog minimal men tvätta skorna Solig

  • Mamori

    Dessutom kan barn kräkas av andra sjukdomar tex feber, värk, förkylning med slem i halsen etc som inte vuxna kräks av.

Svar på tråden Har kräkfobi, igår kräktes en på jobbet