• star67

    inte nöjed förskola

    Vi har flyttat sen januari men först hade tänkt ha barnen kvar i sina förskola, men sen tyckte var bättre att slippa och åka bil det var typ 10 min. nu vi bara gå i 10 min. nu dem har flyttat i ca 1 mån.

    men problemet är jag upplever att personalen inte är så engagerad som dem var i föra förskola. jag har inte varit där så mycket men det känns inte så bra.

    det är 3 st i hel tid som jobbar där och dem har 19 barn. 3-5.
    * inskolning vara bara en dag 9-11 och det var bara fri lek. så jag har inte sett så mycket att bedöma.
    *när jag brukar lämna barnen ingen kommer fram och ta emot barnen.
    * barnen har flera extra plagg där tröjor tunna jackor m.m men ibland även om det är kallt ute något extra alltså bara med inne kläder.
    * dem berättar inte vad barnen gör där hur det brukar fungera m.m.

    sonen på 5 år brukade berätta mycket när han var i andra förskola.
    dem hade många aktiviteter. vilket jag inte tror att dem hära har hälften av vad dem andra gjorde.

    sonen på snart 4 år har språksvårigheter och det behövs lite extra tid med honom och lära honom tecken språk. ingenting har hänt där med Rynkar på näsan dem lägger honom 1 timma , och någon gång dem sa att han hade sovit i 1,5 timma Förvånad på gamla förskola det var dem som förslagit att minska sov tiden till 20 min.

    vad hade ni gjort bed att flytta tillbaka till gamla förskola??
    eller kontakta chefen för att bytta avdelning.  

    om vi flyttar tillbaka till gamla förskola flyttar sonen till annan avdelning som är 5 åring bara dem börjar där lite smått med att lära barnen siffror och bokstäver m.m.. 

     

Svar på tråden inte nöjed förskola