• julii

    mensvärl i tidig graviditet?

    Har just fått reda på att jag är gravid och är så lycklig, ska till barnmorskan på fredag men är så orolig för att jag haft mensvärk lite till och från. Väldigt lite dock, de kommer i ett par sekunder för att sedan försvinna. Borde jag vara orolig för missfall? Eller större risk för missfall. Är i ca vecka 5, 6. Någon med erfarenhet? Super tacksam för svar.

  • Svar på tråden mensvärl i tidig graviditet?
  • corran

    Jag lovar dig att mensvärken inte tyder på eller ökar chansen till mf! Jag har varit gravid 2 gånger (är i v 5 nu) och båda mina gravidteter har jag haft menvärk varje dag till och från. Har mycket mer mensvärk nu men andra barnet, gör så ont i bland att det känns ändå ut i benen! 
    Försök att ta det lungt, det är normatl med mensvärk!! :)

  • Anonym
    corran skrev 2014-09-01 19:27:33 följande:

    Jag lovar dig att mensvärken inte tyder på eller ökar chansen till mf! Jag har varit gravid 2 gånger (är i v 5 nu) och båda mina gravidteter har jag haft menvärk varje dag till och från. Har mycket mer mensvärk nu men andra barnet, gör så ont i bland att det känns ändå ut i benen! 

    Försök att ta det lungt, det är normatl med mensvärk!! :)


    Tack för lugnande. Detta är mitt första barn efter att ha försökt 1,5 år varav 4 månader med pergotime så är bara så nojig att något ska gå snett. Men ska försöka hålla mig lugn och njuta istället :)
Svar på tråden mensvärl i tidig graviditet?