• Anonym (sjukling)

    Förkyld och feber. Panodil brus hjälper inte, varför?

    Jag blev sjuk igår med snuva, halsont och feber. Tog på kvällen 1 Panodil brus (500 mg) men jag kände nästan ingen skillnad. Samma idag, tog 1 tablett för ca 30 minuter sedan och lite bättre har det blivit men jag mår fortfarande kasst.

    När jag har tagit vanliga tabletter som man sväljer har det räckt med 1 tablett.

    Börjar tro att det är något annat jag har, eftersom tabletterna inte hjälper så bra.

    Kan jag testa att ta en till brustablett nu när jag redan tagit en? Man får ju ta max 2 åt gången.

  • Svar på tråden Förkyld och feber. Panodil brus hjälper inte, varför?
  • Påven Johanna

    Ja, det är väl klart att du kan ta två om du är vuxen. 

  • Fosse

    Visste inte att panodil hjälpte mot förkylning...

    Om du är väldigt orolig att det är något allvarligt fel kan du prova att ringa 1177.

  • Anonym (sjukling)
    Fosse skrev 2014-09-01 11:43:03 följande:

    Visste inte att panodil hjälpte mot förkylning...

    Om du är väldigt orolig att det är något allvarligt fel kan du prova att ringa 1177.


    Det är väl klart att Panodil hjälper om man är förkyld och har feber, det är väl själva användarmålet för Panodil.

    Panodil är febernedsättande.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (sjukling) skrev 2014-09-01 11:46:21 följande:
    Det är väl klart att Panodil hjälper om man är förkyld och har feber, det är väl själva användarmålet för Panodil.

    Panodil är febernedsättande.
    Visst är det febernedsättnade men det är ju inget man tar bara just för att man har feber. Man ska ju ta dem om man har hög feber.

  • Anonym (mm)

    Bättre o inte ta panodil o låta kroppen sköta viruset  så går det fortare om.

  • Anonym (sjuk ändå)

    När jag är förkyld brukar det inte spela så stor roll om jag har feber eller ej. Det är annat som gör att jag mår dåligt. Men visst kan du ta en till panodil och se om det känns bättre!

  • Anonym (myter)

    Febernedsättande botar inte förkylningar och feber botar inte förkylning heller... förkylningen tar sin tid och febernedsättande kan göra att man känner sig piggare för att man minskar febern...

  • Anonym (sjukling)
    Anonym (sjuk ändå) skrev 2014-09-01 12:08:33 följande:

    När jag är förkyld brukar det inte spela så stor roll om jag har feber eller ej. Det är annat som gör att jag mår dåligt. Men visst kan du ta en till panodil och se om det känns bättre!


    Jag mår i alla fall dåligt av att ha feber, det värker i kroppen, allmän sjudomskänsla. Panodil har alltid hjälpt mig och så även denna gång, tog en tablett till och mår betydligt bättre. Värken försvann o febern gick ner.
  • Anonym (sjuk ändå)
    Anonym (sjukling) skrev 2014-09-01 12:24:15 följande:
    Jag mår i alla fall dåligt av att ha feber, det värker i kroppen, allmän sjudomskänsla. Panodil har alltid hjälpt mig och så även denna gång, tog en tablett till och mår betydligt bättre. Värken försvann o febern gick ner.

    Vad bra att du mår bättre!
  • Anonym (sjukling)

    Jo det stämmer. När jag tog en tablett mådde jag bara lite bättre plus att effekten bara satt i 2 timmar.

Svar på tråden Förkyld och feber. Panodil brus hjälper inte, varför?