• nevermind

    Vilka hyresvärdar når man fram till i Stockholmsområdet??

    Hej!

    Jag och min sambo söker, precis som miljoner andra, lägenhet i Sthlm. Jag är duktig på att skriva personligt brev, men det ska ju läsas också... Många hyresvärdar har inte tid med alla ansökningar förmodar jag, dessutom ska man sticka ut.

    Vilka hyresvärdar bor ni hos? Hur fick ni till det där hos dom?

    Jag har ingenting emot att bo en bit utanför stan, absolut inte! Så kräsen är jag inte.

    Tackar som ödmjukast för hjälpen.

  • Svar på tråden Vilka hyresvärdar når man fram till i Stockholmsområdet??
  • Ful Anka

    Hos de större fastighetsägarna står du kö. Hos de mindre kan en gåva vara en öppning till ett kontrakt.


    This is my life and I don't care
  • nevermind
    Ful Anka skrev 2014-09-01 17:13:14 följande:

    Hos de större fastighetsägarna står du kö. Hos de mindre kan en gåva vara en öppning till ett kontrakt.


    This is my life and I don't care
    Jaja... Och vilka är dom?
  • nevermind
    Ful Anka skrev 2014-09-01 20:32:19 följande:

    Orkar inte du heller söka på internet? Testa google.se


    This is my life and I don't care
    Tro mig, jag har sökt hundra gånger. Den jag sökte hos idag syns inte vid en google-sökning.
  • Ful Anka

    OK. jag ska va snäll...de måste väl ändå ha något bransch förbund där de är anslutna? Som fastighetsägare av flerfamiljsbostäder som det heter.
    Annars, är det en väldigt snårig väg du tänker ta med mycket, oerhört mycket, konkurrens och några tips lär du nog inte få här.
    Vill du ha ett förstahandskontrakt i 08 så måste du, i princip, känna en ägare. Någon du kan ge en "gåva" för ett kontrakt. Gratis är det inte.


    This is my life and I don't care
  • nevermind

    Uppdatering: En kollega tipsade om Hässelby Hem, jag registrerade mig och tre veckor senare fick vi förstahandskontrakt på en nyrenoverad trea några minuter från tunnelbanan. Såååå härligt!!!

  • Ful Anka
    nevermind skrev 2015-10-06 13:42:59 följande:

    Uppdatering: En kollega tipsade om Hässelby Hem, jag registrerade mig och tre veckor senare fick vi förstahandskontrakt på en nyrenoverad trea några minuter från tunnelbanan. Såååå härligt!!!


    Coolt!!!
    This is my life and I don't care
Svar på tråden Vilka hyresvärdar når man fram till i Stockholmsområdet??